Am fi putut să ți le povestim în decembrie, dar printre atâtea povești cu Moși și magie, ne-ai mai fi crezut pe bune? Abia acum s-a dezghețat serios OOH-ul, iar trendurile încep să se simtă. Ce s-a prezis, se-ntâmplă, continuă sau evoluează. Uite cele mai călduțe trenduri pentru care garantăm, mai ales că nu au întârziat să apară și la noi.
Tags
Trends
Anamorphic
Dynamic OOH
Triggers
Tracking
Storytelling
Anamorfoza sau perspectiva forțată este iluzia care conferă adâncime imaginii și efect tridimensional atunci când este vizualizată dintr-un anumit unghi. În 2021, tehnologia a explodat pe billboarduri, branduri mari precum Fenti și Balenciaga spărgând gheața (la propriu) în cele mai spectaculoase campanii pe billboards.
Fortnite & Balenciaga 3D Billboard
Soluțiile de publicitate mobilă (digitale sau nu), oferă o targetare eficientă, dar și avantajul de a fi locul potrivit, în momentul potrivit, chiar și în afara mediului urban. Nu trebuie să fii neapărat Snoop Dogg ca să atragi atenția, un element vizual în mișcare va fi oricum punct de interes. Cheia este o comunicare clară și eficientă pentru ca mesajul să fie captat.
Snoop Dogg & Mediavan
Triggere. De vreme, de timp, de locație. Transmite mesajul adaptat, personalizat, la locul și timpul potrivit și maximizează nivelul de awareness prin astfel de campanii dinamice. În plus, brandul tău poate atrage simpatia comunității prin ceea ce oferă implicit prin utilizarea acestor triggere, prin comunicarea unor informații utile, în timp real.
De exemplu, anul trecut, am spus oamenilor din autobuz, cu ajutorul triggerelor GPS, unde pot coborî pentru a vedea artă urbană. Atunci când autobuzul ajungea în una dintre cele 20 de zone ale orașului în care se regăsește arta stradală, triggerul GPS activa difuzarea spotului video corespunzător lucrării artistice din zona respectivă. Mai multe poți citi aici.
La WINK, clienții primesc feedback valoros despre audiențe printr-o analiză făcută cu ajutorul unei platforme real-time AI integrate. Din câte & ce fel de autovehicule este văzută reclama? Cu ce viteză se deplasează audiența? Care sunt zilele cu audiență maximă? Sunt câteva dintre întrebările pentru care avem răspunsul. În 2022, publicitatea OOH va evolua în această direcție, concentrându-se spre a obține informații mai precise și actualizări în timp util despre audiențe. Granularitatea datelor va asigura eficiența în OOH.
Se poate, atunci când lucrăm cu obiective clare și aprofundate. Pe măsură ce tehnologia pătrunde sub diferite forme în domeniul publicității outdoor, iar datele privitoare la consumatori sunt consistente și la îndemână, campaniile pe outdoor se eficientizează considerabil. Nu mai pescuim audiența, ci ne aruncăm direct în balta care are pește. Creativitatea și inovația capătă și ele alt sens.
400 drones creating scannable QR code
Sony creates giant car vending machine to promote Gran Turismo 7
Mixul online-offline este cea mai potrivită cale pentru o strategie coerentă și consistentă prin care să aduci un mesaj în mai multe puncte de contact și să creezi punți de interacțiune între publicuri țintă diferite. Invită consumatorul pe terenul tău din online.
Însă într-un mod și mai autentic pentru a crea conexiune reală cu publicul țintă. Arată-i, nu-i spune tot. Fă-l să-și ia timp să gândească reclama ta, să o conecteze la realitatea lui, să-i facă... click! Fă-l să aștepte continuarea ori invită-l să o descopere în alte puncte de contact cu brandul tău, în online sau poate chiar în locația fizică.
McDonald's x Leo Burnett
Ție ce alte trenduri relevante ți-au atras atenția și crezi că au potențial să se mențină?
***
The Scoop este un soi de newsletter pe care îl pregătim și distribuim săptămânal colegilor din echipă. Pentru că o mare parte din noutățile de acolo sunt demne de povestit și publicului larg, i-am făcut loc și pe OOHUB.