LOGO: Unde-l pui?

7.10.2021


În stânga, sus, să-i facem pe plac creierului nostru obișnuit cu cititul de la stânga la dreapta? În centru, să-i facem pe plac clientului și „să se vadă mare”? Undeva jos, mic, eventual să nu se vadă și să ne mai lase în pace că avem și altele de arătat pe vizual?

Desigur că există niște reguli de bun simț care trebuie respectate în cazul execuţiilor OOH, însă, în definitiv, LOGO-ul stă unde vrea el. Adică în locul cel mai logic și mai vizibil, unde viteza de atribuire a unui vizual sau copy este cea mai rapidă.

Totuși, noi am zis „ne vedem joooi” în sala de ședințe să facem controlul calității pentru o serie de vizualuri țiplă, și nu prea, și să trecem în revistă bunele practici. Am concluzionat așa – poziționarea logo-ului depinde de următoarele:


Tags

designing OOH

guidelines

logo

Share

material publicitar static vs dinamic

În timp ce în versiunea statică a unui material publicitar logoul ţine de dimensiune și poziţia lui optimă pentru identificare și atribuire, conţinutul dinamic are ceva mai multe implicaţii. Timpul de vizualizare pe outdoor nu este constant – publicul este în trafic, așteaptă la semafor, se află în autobuz sau în staţie, merge cu bicicleta sau trece prin faţa unui centru comercial. Dacă ținem cont de faptul că timpul de atenţie activă este de 8 secunde și că vizionarea unui spot nu începe mereu de la prima, e clară necesitatea inserării logoului pe o succesiune de cadre, astfel încât, indiferent de secţiunea vizualizată, corelarea mesajului cu brandul să poată fi făcută rapid. Așadar, uită de regulă care spune că e suficient ca logoul să stea la început și la sfârșit, pentru că atribuirea trebuie să se poată realiza from a glance. De asemenea, testează vizualizarea materialului pentru 5 secunde – asta simulează vizualizarea din trafic la trecerea pe lȃngă un billboard – te prinzi cine și ce comunică pe el?


simplitatea vs complexitatea logoului

Un logo realizat dintr-o combinație cuvânt + elemente grafice, cuvânt + stemă, cuvânt cu background colorat, poate complica puțin lucrurile, mai ales cȃnd ai 5 secunde la dispoziţie și o serie de cuvinte sau imagini de alăturat. Ai 2 situații de scăpare – fie mizezi pe un vizual simplu, background + text și logo, fie poți delimita logoul printr-o secţiune de culoare sau o bandă. Poți folosi aceste zone de delimitare și pentru încadrarea textului.

middlePhoto


tipul campaniei

de produs, promoţie, informare, awareness sau teasing? În funcţie de obiectivul campaniei, stabilește care sunt elementele prioritare și dimensiunea la care trebuie să fie expuse. Logoul asigură identificarea produsului, întărește calitatea mesajului, garantează pentru ceea ce se comunică și influenţează percepția mesajului transmis, în funcţie de gradul de notorietate pe care brandul îl are asupra consumatorilor. Prin urmare, prezenţa sa, dimensiunea și poziţionarea în vizual trebuie să ţină cont și de obiectivul campaniei și proporţia în care notorietatea brandului influenţează receptivitatea mesajului. Dacă vorbim despre o campanie de teasing, consideră-te norocos.


popularitatea brandului

Poți să nu-l pui! When you’re CocaCola, nothing else matters… When you’re not, îl pui fără discuție.


celelalte elemente

Ochiul uman caută simetrie, echilibru, complementaritate și este atent la contraste. E safe să le respecți, dar uneori s-ar putea să dai lovitura cu încălcarea regulilor. E important să găsești nivelul potrivit de armonie, chiar și atunci când încerci să stârnești o reacție printr-o poziționare neobișnuită.

middlePhoto


Ideea e că nu există rețetă perfectă, căci fiecare vizual își dictează de la sine regulile. În definitiv, un logo pe un vizual e ca... o rochie de mireasă. Nu se lasă cu lacrimi de fericire când îl probezi, dar dacă faci doi pași în spate și nu-ți vine să strâmbi din nas sau să ridici sprânceana, s-ar putea să-i fi găsit locul potrivit.


Spor la așezat logo-uri!