Ce fel de? Câte? Cât de mari? Ce culoare? În ce stil? Utilizarea fonturilor pe OOH ridică o mulțime de întrebări. Un font bun este, în primul rând, unul care poate fi citit de la distanțe mari și într-un timp de vizualizare scurt. Pe outdoor, timpul de vizualizare nu este constant, iar dacă luăm în considerare faptul că oamenii sunt de obicei în mișcare, vrem mesaje care să ajungă la ei în mai puțin de 5 secunde.
Tags
fonts
design guidelines
Pe outdoor, mărimea chiar contează! Știi cum e și-n viață – dacă vrei să te faci auzit, speak for yourself și spune-o tare. Sau mare. Ca să-ți faci de cap liniștit cu mărimea, încearcă să folosești fraze scurte, catchy, cu impact, prin care să reușești să spui ce ai de spus în 5-6 cuvinte.
… mai ales bold când vrei să scoți în evidență un headline, titlu sau cuvânt.
Fonturile Sans Serif sunt mai ușor de citit dintr-o privire. Recomandarea noastră este să folosești fonturi precum Helvetica, Arial, Calibri, Tahoma Verdana și Open Sans, care merg bine bold. Acestea sunt mai puțin obositoare pentru ochi și implicit mai ușor de citit at a glance. Desigur, există cazuri și combinații în care poți folosi liniștit și fonturile cu serif, mai ales pe panourile statice.
*Limitează-te la cifra magică de 3 fonturi și stiluri diferite pe un cadru! Ideal ar fi să păstrezi un singur font și să schimbi ierarhia informațiilor text prin dinamica dată de mărime, grosime și culori.
Te rugăm, fără invitații la nuntă pe OOH, nici măcar când chiar asta promovezi. Fonturile cursive și cele script, care imită scrisul de mână, au zero impact pozitiv. Cel mult poți enerva pe cineva.
Încearcă să găsești o spațiere optimă între caractere, potrivită fontului ales. Nu vrei ca fraza ta să se vadă de la distanță ca un pieptăn atunci când distanța dintre litere este prea mare, cum sigur nu vrei ca imaginea ta să arate ca petele unui dalmațian, când literele se contopesc.
● Pune textul în atenție, punându-l în umbre solide care fac din copy un personaj principal.
● Folosește fonturi dinamice, pentru a intriga și a atrage privirile pe text.
● Fii curajos și dă o petrecere pe billboard prin fonturi cu disco vibes care nu se demodează niciodată.
● Fă puțină dezordine ordonată prin fonturi cu linii de bază alternate, care conferă înălțime și importanță cuvintelor.
● Potrivește fontul cu emoția pe care urmărești să o transmiți. Comunici despre tehnologie? Folosește un font tehnic, masculin, cu linii drepte, dure, și margini ascuțite. Comunici pentru un brand de jucării? Un font bubbly, cu marginile rotunjite o va face foarte bine.
● Orice ar spune Dana Budeanu, asortează fontul textului cu celelalte elemente, în special cu logoul când acesta este compus din cuvinte.
După cum vezi, cu fonturile nu-i de joacă. Însă, dacă ai înțeles că trebuie să-ți privești materialul publicitar prin ochii consumatorului – care uneori poate fi un șofer obosit, la semafor, un motociclist sau o bătrânică în trecere – ești pe drumul cel bun.