2023 propune ieșirea din rețeta clasică de crea campanii pe baza comportamentelor anterioare ale consumatorilor. Cum? Prin crearea unor comportamente noi. Cu ajutorul seturilor de date. În acest an se va miza mai mult pe ceea ce înseamnă personalizarea campaniilor pe baza unor seturi de date și livrarea lor în timp real. Câteva dintre aceste tehnologii fac parte din portofoliul WINK și am mai avut de-a lungul anilor astfel de campanii curajoase. Poți să te folosești de triggere pentru a personaliza și adapta comunicarea în funcție de temperatură, condițiile meteo, perioada din zi sau ziua săptămânii. Totodată, pe ecranele din rețeaua de mijloace de transport în comun poți comunica targetat și contextual în funcție de locație.
Campanie dinamică de la Tesco pentru a marca Ramadanul
Netlfix - campanie cu weather trigger pentru k-drama Forecasting Love & Weather
Berea care spune cum e vremea
Weather & Time Triggers într-o campanie DOOH împreună cu Studioul de Bază
De-a lungul lui 2022 am urmărit cum brandurile au ales să integreze în comunicarea lor spoturi 3D cu iluzie anamorfică. Anamorfoza sau perspectiva forțată este iluzia care deformează matematic imaginile, astfel încât, atunci când sunt privite dintr-un anumit unghi, iluzia adâncimii 3D este creată pe suprafețe plane. În general, pentru astfel de experiențe 3D este nevoie de ecrane curbate sau de tipul corner screen care să permită crearea iluziei anamorfice. Totuși, această experiență poate fi redată și pe un ecran plat dacă execuția 3D este realizată corespunzător și reușește să păcălească ochiul că ceea vede este real. Dacă prin alte canale și căi mesajul încearcă să atingă cititorul, în această variantă 3D, ceea ce vrei să iasă în evidență iese la propriu din ecran.
Din 2022, WINK a adăugat în portofoliu serviciile de creație pentru astfel de spoturi cu iluzie anamorfică și a realizat prima activare 3D pe un billboard digital din România și o serie de activări 3D pe ecrane flat, în centrele comerciale din România împreună cu glo™. To be continued.
Nike a sărbătorit Air Max Day în Shinjuku, Tokio
Vodafone și Emma Raducanu - activare 3D în contextul Wimbledon Champions
WINK și glo™ - activare 3D lansare dispozitiv hypeX2
Clasicul OOH advertising presupune angajament pe termen lung, tocmai din acest motiv a apărut dorința de a exista mai multă flexibilitate pe care DOOH îl pune la dispoziție. E mai ușor, e mai la îndemână să încarci, programezi, optimizezi și întrerupi campanii în doar câteva minute și clickuri și să-ți adaptezi comunicarea în funcție de contextul social și alți factori care ar putea da peste cap strategia inițială.
Spotify’s 2022 Wrapped
Netflix & Wednesday
Orange pe Billboard digital @ Moldova Center - faţă Palat
2023 scoate OOH-ul la plimbare: cu autobuzul, cu bicla, cu avionul, cu metroul, trotinete, bărci. Acest timp de advertising s-a dovedit a fi foarte eficient și nu a dezamăgit, reușind să creeze impact. Călătorului îi stă bine cu drumul, după cum spune o vorbă din popor, iar pe drum are timp din belșug de vizionat reclame.
Campanie lansare Babylon pe autobuzele din Los Angeles
Gucci Lova Parade în Los Angeles
Digital transit @ WINK
Telefoanele mobile + DOOH - it’s a match, pentru că telefoanele mobile pot fi folosite ca o extensie a campaniilor DOOH. Un exemplu care surprinde numai bine acest match despre care vorbim este campania Burn this Ad de la Burger King pe care au avut-o în Brazilia. Pe principiul că brandurile competitoare sunt peste tot, Burger King a inslatat billboards cu reclama cu campanii ale acestora și a invitat publicul să folosească un filtru AR, o funcție disponibilă în aplicația Burger King, cu care să dea foc acelor reclame. Odată arse reclamele, îl locul lor apăreau unele de la Burger King care anunțau utilizatorul că a câștigat un Whopper gratuit.
Burn this Ad de la Burger King
LGBT-QR Codes - Pride 2022
Activare 3D interactivă de la Subway
Weider Gym @ Stație Copou
2023 înseamnă curaj pentru a continua ceea ce a fost construit în ultimii ani în ale OOH-ului și abia așteptăm să vedem ce campanii vom avea și noi în acest an și spre ce ne va duce creativitatea.