Acestea fiind spuse, scrise și citite, încheiem anul cu un număr plin cu noutăți amestecate, cam așa cum am rezuma, de altfel, și anul 2023. Nu putem decât spera la un nou an cu multe de adăugat la fiecare rubrică, ba chiar mai multe, ca să pregătim și alte rubrici noi. 👀
Tags
The Scoop
Ceva de care nici nu știai că ai nevoie și totuși acum nu îți poți lua gândul până nu îl ai înrămat acasă pe un perete în bucutărie: autograf de la Big Mac. Devenit unul dintre cele mai populare produse fast-food, faimosul burger a ajuns să aibă propriul indice economic și propriul muzeu. Era o chestiune de timp până să aibă și un autograf. McDonald’s Suedia a invitat fanii să creeze unul împreună. Astfel, 256.000 de oameni și-au lăsat contribuția în aplicație în schimbul unui Big Mac gratuit, iar mai apoi au fost procesate cu ajutorul AI și a rezultat finalul.
25 de ani de Google Search care a fost alături la bine, la greu și la nevoie. Vezi aici ce a fost în trending și în topul căutărilor pe Google în România în acest an.
My Joy - noua campanie de la Frito-Lays reafirmă angajamentul brandului pentru diversitate și oferă voce și spațiu unor creatori de conținut care își prezintă poveștile.
Spaniola învățată cu Duolingo sau cea din telenovele îți va fi suficientă pentru a înțelege povestea acestui spot, La vida es, de la brandul Suchard.
Lansarea Modern Warfare 111 and Warzone Season, cele două noi jocuri Call of Duty i-a transpus pe câțiva influenceri de gaming în joc.
KFC Costa Rica celebrează eroii care lucrează pe turele de noapte și care sunt de cele mai multe ori trecuți cu vederea.
Sursa foto: Ads of the World
Sursa foto: Ads of the World
Sursa foto: Ads of the World
A fost un an în care brandurile au fost nevoie să-și adapteze rapid comunicarea, strategiile, deciziile și creativitatea la contextul global, poate mai mult ca oricând. Zara încheie anul cu o campanie, The Jacket, care a sosit într-un context nepotrivit.
Zara
Channel 1 a găsit o modalitate pentru a îmbățișa AI și, astfel aduce prezentatori generați cu AI care să prezinte știrile. Noii prezentatori sunt concepuți pentru a imita limbajul formal al corpului prezentatorilor tradiționali de știri. Oamenii vor juca în continuare un rol extrem de important, în asigurarea acurateței și clarității în fiecare etapă a procesului de producție. Channel 1 subliniază că ori de câte ori AI va fi folosit pentru a adăuga context unor știri sau pentru a modifica sursele, lucrurile vor fi semnalate ca atare, pentru a nu induce în eroare.
Sursa foto: screenshot videoclip Channel1
Sursa foto: screenshot videoclip Channel1
Sursa foto: screenshot videoclip Channel1
Adobe lansează Spectrum 2, o actualizare care acoperă fiecare element de design, aducând o estetică proaspătă. Pe lângă asta, actualizarea pune accentul pe accesibilitate, asigurând că instrumentele Adobe sunt utilizabile și plăcute pentru o audiență cât mai mare, oferind o experiență adaptată nevoilor și preferințelor individuale.
Sursa foto: Adobe
Sursa foto: Adobe
Sursa foto: Adobe
Pentru canadienii care plănuiesc un nou an plin de călătorii, Un poquito de Español a pregătit o campanie care să surprindă real modul în care cursurile de limbă spaniolă îi pot ajuta să se descurce dacă au în plan să viziteze America Latină sau Spania.
Sursa foto: Ads of the World
Sursa foto: Ads of the World
Sursa foto: Ads of the World
Sursa foto: Ads of the World
Avem Threads în țările din UE de pe 14 decembrie, ceea ce înseamnă că nu îți putem ura decât spor la gândit și creat conținut și pentru platforma asta!
Sursa foto: The Verge
Carrefour România a realizat un studiu despre cum petrec românii de sărbători. Chiar așa: gazdă sau musafir?
Sursa foto: Carrefour România
Aici o a href="https://www.theguardian.com/film/2023/dec/14/the-25-best-christmas-films-ranked"target="_blank">listă cu cele mai bune 25 de filme de Crăciun, dacă vrei să te uiți la ceva și durează prea mult până te hotărăști la ce.
Sursa foto: New Line/Sportsphoto/Allstar
Dacă te întrebi ce mai susținem în oraș, uite aici:
Dăruiește Viață a finalizat anul acesta spitalul pentru copii bolnavi de cancer construit doar din donații private și continuă cu o nouă campanie de donare pentru a construi primul campus medical din România. Le suntem alături și în acest demers și ducem vestea mai departe pe billboardurile digitale din oraș.
Dăruiește Viața pe Billboard Digital @ Bucșinescu
Dacă nu știi ce să faci în timpul liber, ne-am gândit să îți punem în cale câteva opțiuni de prin oraș.
În Iași avem așa: ateliere pentru copii | Christmas Fair, show de stand-up comedy cadou, Crăciun Vienez - turneu național, lansarea romanului Mai puțin decât dragostea de Bogdan Crețu, Jingle & Mingle | Christmas Party, în căutarea lui Moș Crăciun, Merry Christmas Party, târg de jocuri noi și resigilate.
În Constanța avem: Crăciun de poveste | Orchestra Simfonică București, Crăciunul lui Grinch, scrisori pentru Moș Crăciun | petrecere în Ajun de Crăciun.
They like big bags and they cannot lie. Prin campania Wonder Awaits, Apple transformă billboarduri în pungi festive de cumpărături, acestea fiind surprinse în mai multe zone aglomerate din Los Angeles, New York, Chicago, Boston, München și Paris.
Sursa foto: The Drum / LinkedIn
Sursa foto: The Drum / LinkedIn
Sursa foto: The Drum / LinkedIn
Moon Pie goes ouf-of-this-world. Brandul s-a angajat în crearea unei campanii OOH pe care doar un o populație intergalactică o poate înțelege, devenind astfel primul brand care declară oficial intenția de a se adresa acestei pieți. Campania a fost una amplă, cu billboarduri statice și digitale, bannere pentru avioane și bărci în locații cheie, considerate de experți ca fiind hot spots pentru activitatea extraterestră și cu un spectacol de drone deasupra Piramidei Soarelui din Teotihuacan, Mexic.
Sursa foto: screenshot videoclip Moon Pie
Sursa foto: screenshot videoclip Moon Pie
Sursa foto: screenshot videoclip Moon Pie
Sursa foto: screenshot videoclip Moon Pie
Brandul Stork a avut o activare interactivă cu un billboard amplasat lângă unul dintre cele mai aglomerate mall-uri din Africa și a oferit trecătorilor ocazia să mănânce ceva delicios, aducând gustul preparatelor din zonele rurale în oraș. Astfel, trecători aleși în mod aleatoriu au ales, la rândul lor, dintre trei preparate pe cel favorit, iar în 60 de secunde mâncarea a ajuns în mâinile lor.
'wash me' billboards - campaniede la Klaaar*, un brand care oferă o alternativă ecologică la detergenții clasici de haine, dar, ce să vezi, nu curăță doar haine. Uite că au reușit să facă și cu billboardurile.
Sursa foto: Ads of the World
Sursa foto: Ads of the World
Sursa foto: Ads of the World
Sursa foto: Ads of the World
Eviction Survival Kit - what would you take? - un billboard-kit de la All People All Places cu scopul de a crește gradul de conștienziare cu privire la numărul mare de familii din Londra sunt nevoite să-și evacueze propriile locuințe.
Sursa foto: Ads of the World
Posh Peanut a sărbătorit Poshmas în Los Angeles.
Sursa foto: Posh Peanut / LinkedIn
Sursa foto: Posh Peanut / LinkedIn
Pe final, lăsăm 8 OOH ads care au pornit discuții și controverse în anul 2023.
Sursa foto: OOH TODAY
Sursa foto: OOH TODAY
Ceva matchy-matchy cu atmosfera de sărbătoare.
Cam atât pe astăzi și pe acest an. Mulțumim că ne-ai citit și să ne citim cu bine și anul viitor. Să ai un final de an cu odihnă, mâncare bună și timp pentru toate planurile amânate pe parcursul ultimelor luni, dar și un început de an cu o listă de goals care să nu îți pună (deja) pe umeri prea multă presiune. Sărbători cu bine! ✨
***
The Scoop este un soi de newsletter pe care îl pregătim și distribuim săptămânal colegilor din echipă. Pentru că o mare parte din noutățile de acolo sunt demne de povestit și publicului larg, i-am făcut loc și pe OOHUB.