New Year, new perspectives. Fiecare an aduce trenduri pentru fiecare domeniu, iar astăzi aruncăm un ochi la cele în materie de design grafic. Cine știe, poate te ajutăm cu inspirația pentru viitoarele campanii OOH. Pe scurt, 2023 promite freshness, boldness, un mix armonios între vintage și modern, culori tari și mult 3D. Pe lung, hai să o luăm cu începutul.
Tags
design trends g
3D is the new 2D, după cum se zvonește în târg. În 2022 s-a mizat pe elementele 3D, iar în acest an se dorește includerea lor nu doar în arta digitală, ci în mai multe zone: design de produs, arhitectură, ilustrații, logouri, tipografie și nu doar.
Poți fugi, dar nu te poți ascunde. Dacă în 2022 n-ai intrat în Metaverse să vezi ce au făcut brandurile pe acolo, în acest an, vrei nu vrei, sunt șanse mari să intri în contact cu această lume a lumilor virtuale. Cum o recunoști? După un mix de realitate virtuală cu „realitate-realitate”, elemente 3D, avatare inspirate de AI, glich, fotografii suparealiste și culori neon.
În 2022 nostalgia vremurilor apuse a fost invocată și integrată de branduri în campaniile de marketing și cel mai probabil va fi păstrată și în acest an. Minimalismul a fost prezent în ultimii ani în multe zone, iar subtrendul, ca să-l numim așa, minimal vintage, a câștigat teren pentru că reușește să combine elementele din ambele zone, să le combine și, în final, să păstreaze esențialul. Ce rezultă? Ceva simplu, curat, sofisticat și timeless.
Fotografia reprezintă o parte esențială a designului grafic și e important ca ea să se potrivească cu mesajul pe care îl însoțește. 2023 vine cu propunerea de a folosi cât mai multă fotografie originală, realizată de artiști, fotografii proprii și de a le utiliza în moduri cât mai creative care să evoce emoția dorită. Acest trend va ajuta brandurile să iasă în evidență față de competiție și va încerca să includă imagini 3D, elemente interactive presărate cu AR și VR.
Dacă înainte era pe principiul „less is more”, maximalismul propune „more is more”. Bold și combinații de culori vii și tari, imagini și folosirea întregului spațiu pus la dispoziție fără a lăsa spații goale, cam la asta se referă maximalismul.
Pe final merită amintit faptul că trendurile pot fi inspirație pentru campaniile pe care le pregătești în 2023, dar nu trebuie să ne lăsăm duși de valuri și să pierdem din vedere identitatea brandului cu care lucrăm, scopul campaniei și audiența vizată. Secretul care deja nu mai este secret este să găsești echilibru. Exact ca-n viață.