De mâine planeta e a ta. Ce faci cu ea?
Să ai în responsabilitate Pământul, așa cum îl cunoști acum? O mare durere de cap. Dar ce bine că Pământul este al tuturor, iar responsabilitatea asta se împarte în mod egal, nu?
Că a fost Greta Thunberg, că ne-au speriat dezastrele ecologice naturale, ultimii ani ne-au arătat că Pământul nu ne mai face față. Din fericire, discuțiile au început să se transforme în acțiuni, iar brandurile n-au stat deoparte. Pentru că 5 iunie este Ziua Mondială a Mediului, ne-am propus să-ți arătăm ce campanii faine de responsabilizare ne-au atras atenția anul acesta, până acum:
Tags
sustainability
ecology
campaigns
The world is full of stunning colours
But they’re only beautiful if you don’t have to drink them.
O campanie de conștientizare a crizei apei în lume, de la Pantone & organizația Charity Water. Platforma își propune să arate adevăratele culori pe care apa de băut le poate avea, în diferite zone ale lumii.
Detalii aici
With our size and influence, we can do a lot better than we do today.
Take away your take away este o campanie de responsabilizare de la McDonald's & agenția Nord DDB. Ambalajele provenite din take away sunt a treia cea mai mare sursă de gunoi în orașe la nivel global, iar, în Norvegia, cele mai multe provin de la produsele McDonald’s. Campania arată fața urâtă (la propriu) a lucrurilor, încurajând consumatorii la mai multă responsabilitate cu ambalajele produselor de tip fast-food.
McDonald’s anti-littering campaign
Pentru a atrage atenția asupra creșterii nivelului mării, Copenhaga a înălțat o parte dintre băncile publice la nivelul așteptat pentru mare în anul 2100.
Detalii aici
Iar pe OOH, ne-a plăcut Denver Water cu, probabil, cea mai smart și eficientă abordare a sustenabilității pe un billboard static.
Admirăm campaniile CSR, dar să nu uităm de greenwashing. Dacă nu cunoști termenul, greenwashingul este o practică manipulatorie prin care unele branduri încearcă să-și creeze o imagine de brand responsabil ecologic. De fapt, acestea investesc în „spălarea” propriei imagini. :)
De Ziua Pământului, wherefrom.org a lansat Stop The Wash, un cântec catchy care conține peste 100 de sloganuri „verzi”, unele folosite deja de branduri mari precum Nike, H&M și Amazon. Cei de la wherefrom.org au obținut drepturi de autor pentru versuri și au promis că vor da în judecată brandurile care le vor folosi fără mențiune.
Click aici pentru cântec
Dacă ne-a scăpat ceva interesant, dă-ne un semn în inbox! Până la următorul The Scoop, Happy World Environment Day everyday!
***
The Scoop este un soi de newsletter pe care îl pregătim și distribuim săptămânal colegilor din echipă. Pentru că o mare parte din noutățile de acolo sunt demne de povestit și publicului larg, i-am făcut loc și pe OOHUB. :)