This week's specials
Get The SCOOP
hot¬
KFC: Worth it. Also tomorrow
Începem tot cu KFC, pe care de data asta nu-i mai poate acuza nimeni de canibalism. Cu toate că-i aproape la fel de cray-cray să construiești o campanie bazată pe probabil cel mai mare pain point al produsului.
Spotul vine de la KFC Netherlands în contextul lansării Lava Hot Wings, versiunea extra spicy.
Apropo, azi e ultima marți în care poți să iei cinstit un Marți Bucket.
YOLO.
Heineken te recrutează, dar doar dacă te cheamă McLoughlin
McLoughlin’s Bar, un pub din insula irlandeză Achill, are nevoie de un succesor.
Josie, proprietarul actual, ar cam vrea să se retragă, dar nu are pe nimeni în familie căruia să îi lase afacerea.
Așa se face că Heineken a pornit în căutarea următorului McLoughlin care să preia afacerea și să păstreze numele familiei deasupra ușii.
Campania globală include execuții OOH și print în orașele cu mari comunități de de descendenți irlandezi și oferă noului proprietar un pachet de succesiune.
sursă foto: Little black book
Introducing The Ordinary Eggs, ordinarily priced
Rămânem tot în New York, unde nu se caută doar succesori McLoughlin, ci și ouă.
O epidemie de gripă aviară a făcut ca producția de ouă să scadă drastic în State.
Până ajung ouăle importate din Turcia și Coreea de Sud (și reușește și Greenfield Natural Meat Co să rezolve cazul celor 100.000 furate din Pennsylvania), The Ordinary dă și el o mână de ajutor.
În colaborare cu MSCHF, brandul de skincare a lansat weekendul trecut un nou produs în ediție limitată, disponibil în 2 dintre magazinele The Ordinary din Manhattan.
Sigur că-i un stunt și sigur că nu contează prea mult, in the grand scheme of things. Dar e pretty clever pentru brandul a cărei poziționare e construită pe common sense și care spune că skincare should be effective, honest, and accessible to everyone. Așa și ouăle, no?

sursă foto: The Cut
Puma gets high & goes wild
După Nike, Adidas și On, a venit rândul lui Puma să apese și el pedala pe diferențiere.
Am mai vorbit despre asta în SCOOP și poate că ai observat și tu că marile branduri de sport și-au cam ales fiecare tabăra: Nike vede linia și-o trece cu Winning isn’t for everyone și You can’t win, so win, Adidas e your biggest supporter cu You got this, iar On tocmai ce-a zis că Soft wins too.
Go wild for the runner’s high, spune Puma, într-un spot pe care, recunoaștem, l-ai putea confunda ușor cu ceva scos de Nike dacă-l vezi fără sunet. Sound on, deci, and enjoy!
Kegs for pregs: you drink for two, so throw back a few!
Liquid Death lansează Kegs for Pregs și e as cringe&unghinged pe cât te aștepți de la brandul de APĂ care a scos, printre altele, și un răcitor pentru băuturi sub formă de sicriu.
Produsul a fost sold out în 14 minute.
OOH of the week
Brand, brand baby: Breakfast, done properly
McDonald’s lansează Iconic needs no explanation și nu zice deloc rău.
Fără copy, fără logo, fără tagline, fără cod QR, fără locație, fără insta handle, fără denumiri de produs, fără call to action, fără super-promoție.
Incredibil! Cum vor ști oare oamenii ce să facă???
Serios vorbind, campania are la bază ceva research care spune că peste 90% dintre oameni identifică corect produsele Mec Breakfast chiar și-atunci când nu sunt însoțite de niciun fel de branding.
Iconic needs no explanation e extinsă foarte fain și pe TV cu o serie de spoturi (aproape) la fel de brandless, și la radio, unde tot ce aud ascultătorii e:
“Think of a breakfast muffin with sausage and egg. Yep, that’s the one. Picture it now. Doesn’t it look delicious?”
Yes, it does!

sursă foto: Campaign
Show, don’t tell: you see, you fail!
1001 Optometry lansează probabil primul test de vedere OOH powered by AI.
Campania se vede (sau nu!) în Sidney, acolo unde brandul, în colaborare cu un artist AI, a creat iluzii optice menite să testeze vederea trecătorilor.
Mecanismul e simplu: vezi mesajul ascuns? Nasol moment, ai nevoie de un consult oftalmo!
Campania folosește AI pentru a combina perfect compoziția, culorile, contrastul, modelele, vestimentația, prim-planul și fundalul, astfel încât textele sunt vizibile doar celor cu probleme de vedere.

sursă foto: Mediaweek
Și-n loc de încheiere, te lăsăm cu această superbitate, despre care nu am reușit să aflăm mai nimic care să aibă sens. Și sincer, nici nu trebuie!