6 mai

Bits and butts

Wilkinson ne aduce adevărul gol-goluț, Ikea și Subway se întrec în chiftele, Elf se pune rău cu poneii & porumbeii din toată lumea, iar Budweiser ne aduce aminte că a fost mereu acolo, chiar și pentru cele mai exigente gusturi.

This week's specials

hot&not

The hairy truth @Wilkinson Sword

„Stop beating around the bush”, spune Wilkinson Sword, care lansează Any hair, anywhere, campania care spune adevărul gol-goluț (adică hairless, haha!) despre toate modurile, locurile și momentele în care femeile au grijă de all their bits & butts.

Insightul? Femeile s-au cam săturat de portretizarea epilării ca un moment mega relaxant, de tip spa, sau ca cine știe ce act de self-care.

Când, de fapt, realitatea e mult mai messy. Și cu actual hair!

Battle of the balls: Subway & John Lewis vs. IKEA

IKEA a deschis un nou magazin în Londra, pe Oxford Street, iar reacțiile n-au întârziat să apară.

Vecinul Subway a fost primul care a reacționat și și-a proclamat chiftelele drept cele mai mari de pe stradă. Pe verificatelea, căci în ziua deschiderii IKEA, a și împărțit vouchere pentru un Sub cu chiftele gratuit.

Ceva mai serios și mai subtil vine și de la vecinul John Lewis, cu o execuție OOH la metrou.

sursă foto: Campaign 

Ghinion! Unlucky mentions, sponsored by Cris-Sal

Din categoria știați-că: (1) oamenii din America Latină cred că sarea aduce ghinion, (2) în sport, nu prea există jinx mai mare decât un comentator sportiv care laudă un jucător chiar înainte de o fază decisivă – oamenii din Ecuador numesc asta  „salting a play”.

Ce să facă un brand care vinde sare și tare-și dorește să facă și el parte din conversație?

Cam ce a făcut Cris-Sal: profită de superstiție și lansează Unlucky Mentions, campania care transformă laudele în blesteme pentru echipele care joacă împotriva Ecuadorului.

Campania s-a derulat pe tot parcursul anului trecut, când brandul a colaborat cu cei mai cunoscuți comentatori sportivi din țară și a integrat reverse UNO cards în transmisiunile lor live.

În fotbal, MMA și chiar și la Jocurile Olimpice, campania a adunat peste 100 unlucky mentions în 14 sporturi diferite și-a bifat +200% earned media mentions.

Iar pentru Ecuador, 2024 a devenit cel mai de succes an sportiv din istorie.

Coincidență? No such thing!

Unlucky bone encounters no more @Chicken Licken

Dacă tot am avut bits, butts & balls, evident că trebuie să trecem și la bones.

Ne ajută Chicken Licken – și pe noi, și pe toți cei care suferă de o fobie față de oase – sau osteofobie, după cum a trebuit să aflăm, într-o campanie menită să promoveze chicken nuggets… fără oase. 

I think of you (dying) and that’s ok @Life 360

Nu-i nevoie de nicio mare cercetare ca să demonstreze că fooaarte puține emoții sunt atât de universale precum grijile care vin la pachet cu rolul de părinte. 

Noul spot Life 360, parte din platforma Family-Proof Your Family lansată anul trecut (aici primele execuții), vine să aducă la viață cele mai dark & twisted griji & anxietăți care le trec prin minte părinților de fiecare dată când copii sunt oriunde mai puțin acasă. Evident, soluția vine natural la final. 

Mai relatable de atât nu se poate!

Elf se pune rău cu poneii & porumbeii din toată lumea

Totul a început cu spotul de mai jos pentru Halo Glow, care ne învață, mulțumită poneiului a cărui voce e Rebecca Black (remember Friday?), că nu-i nicicum „a one-trick pony”, ci „a multi-talented small-boned horse”.

Un pic mai târziu, după ce-a insultat poneii din toate colțurile lumii, brandul s-a gândit să treacă la porumbei și-a scris într-o postare pe socials „don’t pigeon-hole Halo Glow”, parte din același efort de-a promova modurile & ocaziile diferite în care oamenii pot folosi produsul.

Enter Pam the Pigeon, care-a ținut să atragă atenția brandului că nu-i chiar ok să se exprime așa.

OOH of the week

The beer behind backstage @Budweiser

Van Halen a cerut expres ca în bolul cu M&Ms să nu existe bomboane de culoare maro, Iggy Pop voia broccoli și conopidă tăiate și aruncate imediat la gunoi, iar Madonna avea nevoie de 20 de linii telefonice internaționale.

În backstage, înainte de concert, se înțelege. Budweiser ar vrea să se înțeleagă odată pentru totdeauna și că indiferent cât de extravagante au fost cerințele vedetelor de-a lungul timpului, un lucru a rămas mereu constant.

Așa se face că lansează The Beer Behind Backstage, campania care folosește listele de cerințe ale vedetelor ca să demonstreze că Budweiser a fost mereu acolo.

Execuțiile OOH sunt amplasate în aproprierea locațiilor concertelor cu pricina și înlocuiesc numele artiștilor cu porecle, provoacând fanii să ghicească despre cine e vorba.

surse foto: Little black book & Ads of the world 

Pack your dishwasher @Ecover

Un placement super potrivit și creativ are și campania Ecover, brandul de produse de curățare eco.

Campania cuprinde execuții diferite în funcție de locul în care sunt afișate și bifează foarte fain relevanța contextuală. Media + creativity = love, ca întotdeauna!

Apropo, lui Ecover poți să-i mulțumești că a dat un nume și făcut să sune frumos obiceiul cel-de-toate-zilele de a-ți arunca hainele pe scaun/pat/jos – în The Rewear Chair.

sursă foto: LinkedIn

„Happy drivers are safe drivers”, zice Kwik Fit, o companie de service și reparații auto din UK.

Și nu doar zice, ci și pune umărul și scoate gluma la înaintare într-o campanie OOH care folosește tehnologia pentru a scana autoturismele care trec prin fața billboardurilor digitale și le livrează glume personalizate.

sursă foto: Ocean Outdoor

Now you see me, now you don’t: the visual heist 

Now You See Me: Now You Don’t ajunge în cinematografe pe 14 noiembrie, așa că Lionsgate tocmai ce-a lansat trailerul.

Nu oricum, totuși, ci printr-un stunt demn de cei patru magicieni: o serie de billboarduri digitale din Times Square au afișat mesajul „Now you see me”, un cronometru, o animație cu bancnote și un număr de telefon alături de îndemnul „text for magic”.

Când cronometrul a ajuns la zero, textul s-a schimbat în „Now you don’t” și ca prin magie, cei care au fost pe fază și au trimis mesaj au primit prin Venmo 119 dolari și linkul către trailerul filmului.

bonus: Lost & found Bills @Samsung & BBDO Bangkok

Ai văzut, ți-a plăcut, ce rămâne de făcut? 👇🏻

The SCOOP este newsletterul săptămânal care te ține la curent cu all-things-advertising: știri, noutăți, campanii & everything in between. Îl pregătim și distribuim colegilor din echipă, iar pentru că o mare parte din noutățile de acolo sunt demne de povestit și publicului larg, ne-am făcut curaj să-l scoatem în lume.

Altele în The Scoop

29 aprilie

Ad-ventures in weirdland

Taco Bell suferă de-o criză de identitate, Slate Auto lansează o campanie pentru servicii de împăiere… umană, iar Coca-Cola vrea …
15 aprilie

Ai, n-ai mingea, dai la poartă!

Mai mulți pași greșiți, de la noi și de la Greenpeace, 14 grame de proteină și 1 vibrator de la …
1 aprilie

Unde dai și unde crapă

No real pranks, dar ne mulțumim cu spray de corp cu aromă de iarba-mâței, invitații la mirosit poale (din nou!), …
25 martie

Brand, brand baby!

KFC merită și-a doua zi, The Ordinary vinde ouă, McDonald’s Breakfast nu are nevoie de nicio explicație, iar Liquid Death …
18 martie

Cray all the way

KFC transformă oamenii în pui, Hell Pizza câinii în diamante, Unilever billboardurile în locuri de joacă și Vagina Museum operele …
11 martie

Povești de trezit oamenii

Cu și despre 8 martie, minus florile și felicitările, căci we got work to do, pe șleau și despre campaniile …