29 aprilie

Ad-ventures in weirdland

Taco Bell suferă de-o criză de identitate, Slate Auto lansează o campanie pentru servicii de împăiere… umană, iar Coca-Cola vrea să-i recunoști umbrele.

This week's specials

hot&not

The chicken identity crisis @Taco Bell

Taco Bell își anunță fanii (din US, sadly) că noile chicken nuggets intră în meniul permanent.

Și are și-o criză de identitate între timp. 

Censorship > Sponsorship: Cif te spală de păcate

Cif pune de-un podcast sponsorship în Brazilia și ajută creatorii de conținut să poată vorbi natural fără frică de penalizare din partea algoritmilor, sponsorizând înjurăturile din podcasturi și live streams.

Adică în loc de *beeep* se aude *ciiiiiiiif*. 

Activarea e pusă la cale împreună cu Droga5 și reușește să integreze natural brandul în lumea podcasturilor în timp ce bifează și unskippable ads fără număr. Very cool indeed!

sursă foto: Marcommnews 

Bad, Bad Luka. Nice, nice shoes @Jordan

Povestea: la început de februarie, jucătorul de baschet Luka Dončić a fost transferat pe nepusă masă la Los Angeles Lakers, într-un schimb istoric care-a șocat lumea NBA.

Jordan Brand n-a întârziat să capitalizeze și împreună cu Wieden+Kennedy, l-au pus pe Luka sub acuzare pentru „bad behavior”.

Dar nu oricum, ci într-un semi-ad, semi-short film de aproape 8 minute, lansat cu ocazia mult-așteptatului model Jordan Luka 4.

Știm că-i lung, dar chiar ar trebui să vezi momentul în care judecătoarea spune „order”, as in „order in the courtroom”, iar unul dintre jurați își comandă efectiv o pereche de Luka 4. De-li-cios!

Heineken flips off socials

După ce a terminat cu The Boring Phone și The Boring Mode, despre care am mai vorbit aici în SCOOP, Heineken revine cu un nou device care să te ajute să-ți ții telefonul sub control: The Flipper.

Husa pentru telefon folosește tehnologia de recunoaștere vocală bazată pe AI care acționează un braț robotic și îți întoarce telefonul cu ecranul în jos când aude cuvântul „cheers” – semnalul universal că-i vremea să dai URL pe IRL.

The Flipper e la nivel de prototip, dar, la o adică, mâinile funcționează la fel de bine pentru a spune pa-pa digitalului. Măcar un pic. 

sursă foto: Litle Black Book 

SUVul care-i bun la toate, human taxidermy included @Slate Auto

Slate Auto și Mischief @ No Fixed Address pun de-o campanie de lansare pentru noul EV.

Anything is possible, zic oamenii ăștia, și se vede treaba că nu-i valabil doar pentru mașină.

„There’s a lot of moving parts… ironically”. Chiar am râs.

bonus 1: SASA LELE @Flipkart

Flipkart și FCB Kinnect lansează o campanie de sale double sale. Te provocăm să nu cânți.

OOH of the week

„Vedem și judecăm”, spun billboardurile digitale din Croația care îți evaluează postura

Croatia Polyclinics și agenția Grey transformă stațiile de călători în săli de așteptare și panourile digitale în instrumente de evaluare a posturii.

Ecranele folosesc o cameră video și-un algoritm pentru a analiza postura trecătorilor. Rezultatele sunt afișate pe ecran, iar dacă sistemul crede că ți-ar prinde bine un consult, te ajută și cu un QR personalizat ca să-ți și programezi consultația cu un fizioterapeut.

Rezultatul? Campania a ajuns la 77,92% din populația Croației, 106.642 de persoane și-au evaluat postura, iar numărul consultațiilor de specialitate a crescut cu 46%.

Cam asta se întâmplă când DOOH meets interactive. (pe verificatelea, ai văzut proiectul ZOORK?)

Share a Coke, share a feeling

După ce-a relansat iconica Share a Coke, Coca-Cola și DAVID Miami s-au gândit să sărbătorească energia și emoția conexiunilor umane prin Share the Feels.

Campania se vede pe digital OOH și explorează sute de combinații posibile de nume pentru a găsi perechea potrivită.

sursă foto: Little Black Book 

Pălărie într-un picior, ghici ciupercă ce-i?

Yup, tot Cola. Campaniei îi spune Shadows și e menită să sărbătorească 110 ani de la lansarea celebrei sticle.

Sigur ai observat și tu trendul pentru execuții OOH logo-less, și poate îți amintești că am mai vorbit despre asta în SCOOP (vezi campaniile Tesco sau McDonald’s)

Iartă-ne momentul de Carrie Bradshaw, dar… we couldn’t help but wonder: chiar funcționează aici?

N-am zice că-i o problemă de concept, căci sigur sticla de Cola e suficient de distinctivă încât să funcționeze, ci poate de execuție, care reușește să scoată aceste umbre care numai a sticlă de Cola nu arată. Noroc de copy+font, care mai salvează puțin situația, deși nici acest combo nu a oprit internetul sau pe cei 3 oameni pe care i-am acostat să presupună că-i vorba de Sprite, Heineken sau Mountain Dew.

Tu ai știut că-i Cola?

sursă foto: Campaign 

Unrepeatable ads @Güitig

Uite și-un ad OOH cu adevărat unic și imposibil de reprodus de către niciun alt brand. Și în nicio altă execuție.

Literalmente.

Long story kind-of-short: se face că apa minerală cam rar e naturală (contrary to popular belief), așa că Güitig găsește o super metodă de a-și demonstra diferențierea: apa lor e natural carbogazoasă pentru că vine din izvoare vulcanice din Munții Anzi.

Brandul a instalat o cameră chiar în izvorul vulcanic de unde provine apa și a preluat transmisiunea în timp real pe nu mai puțin de 482 billboarduri digitale.

Fiecare bulă are o formă diferită și nu se repetă niciodată – exact ca fiecare sticlă de apă Güitig și fiecare execuție OOH. Îți lăsăm mai jos și case study, să vezi ce rezultate faine a avut campania.

bonus 2: momentul ăla când avatarul de client ți-e super detaliat și specific @Skoda UK

sursă foto: k @LinkedIn

bonus 3: Super Ant

Credem că-i timpul să-l cunoști pe Super Ant, supereroul furnică. Spot semnat de Thai Health Promotion Foundation & Leo Burnett. Lansat în martie 2025.

Și mai multe nu avem de zis.

The SCOOP este newsletterul săptămânal care te ține la curent cu all-things-advertising: știri, noutăți, campanii & everything in between. Îl pregătim și distribuim colegilor din echipă, iar pentru că o mare parte din noutățile de acolo sunt demne de povestit și publicului larg, ne-am făcut curaj să-l scoatem în lume.

Altele în The Scoop

6 mai

Bits and butts

Wilkinson ne aduce adevărul gol-goluț, Ikea și Subway se întrec în chiftele, Elf se pune rău cu poneii & porumbeii …
15 aprilie

Ai, n-ai mingea, dai la poartă!

Mai mulți pași greșiți, de la noi și de la Greenpeace, 14 grame de proteină și 1 vibrator de la …
1 aprilie

Unde dai și unde crapă

No real pranks, dar ne mulțumim cu spray de corp cu aromă de iarba-mâței, invitații la mirosit poale (din nou!), …
25 martie

Brand, brand baby!

KFC merită și-a doua zi, The Ordinary vinde ouă, McDonald’s Breakfast nu are nevoie de nicio explicație, iar Liquid Death …
18 martie

Cray all the way

KFC transformă oamenii în pui, Hell Pizza câinii în diamante, Unilever billboardurile în locuri de joacă și Vagina Museum operele …
11 martie

Povești de trezit oamenii

Cu și despre 8 martie, minus florile și felicitările, căci we got work to do, pe șleau și despre campaniile …