Bun venit la cel mai așteptat ad round-up al anului!
Am adunat aici cele mai nice campanii ale Crăciunului 2024, căci cine mai are nevoie de extra naughty zilele astea?
Găsești mai jos tot ce ne-a plăcut, mișcat, făcut să râdem, plângem sau să ne dorim să ne fi gândit și noi la asta. Șiii câteva din cele la care chiar ne-am gândit!
Vreo reclamă Crăciunistică care ți-a plăcut și nu e pe lista moșului? Ar fi păcat să n-o știm și noi și toți cei care poposesc aici, așa că trimite-ne un link, ceva, la thescoop@wink.ro. Tot acolo primim și aprecieri.
Birra Moretti: Plăcerile simple ale vieții, WINK
Începem cu ceva la care chiar ne-am gândit și-ți arătăm fără rușine activarea anamorfică 3D la care am lucrat împreună cu Namogo pentru Birra Moretti. Proiectul este booked by dentsu România.
Se întâmplă până la final de decembrie la Iulius Town Timișoara, dar nu-i bai dacă nu ești în zonă, căci de data asta avem și-un spot CGI – găsești toate info și spotul în cauză aici.
Aldi US: Swindle Season 2.0, Leo Burnett
„Don’t waste the holidays shopping for the holidays”, zice Aldi, care lansează Swindle Season 2.0 cu o serie de 2 spoturi care iau puțin peste picior dramele inerente cumpărăturilor pentru masa mesele din zilele magice. Soluția? Shop at Aldi, desigur.
Vezi și Escape to the Holidays.
Aldi UK: Kevin the Carrot’s Christmas Mission, McCann Manchester
După un teasing bine executat pe socials și vestea că spiritul Crăciunului a fost furat, Aldi UK îl aduce pe Kevin the Carrot să salveze situația.
Spotul de anul ăsta îl trimite pe Kevin într-o misiune aproape imposibilă: spiritul Crăciunului a fost furat de humbugs și e ținut prizonier!
Îl ajută și Katie, soția-morcov, iar câteva kabooms și booby traps mai târziu, Crăciunul e salvat.
E al nouălea an în care Aldi îl folosește pe Kevin în campaniile de Crăciun, care-a devenit rapid morocovul preferat al tuturor și-a plasat campaniile Christmassy ale Aldi drept unele dintre cele mai așteptate și îndrăgite reclame ale sezonului.
De altfel, o analiză System 1 a campaniilor de Crăciun de anul trecut plasa reclama Aldi pe primul loc, cu cel mai mare Star Rating, un scor care prezice potențialul campaniilor de a produce long-term brand growth.
Cadbury: Secret Santa Postal Service & Countdown to ‘Cadvent’, VCCP London, Spark Foundry
Premiul pentru brandul care a folosit OOH cum nu se poate mai bine Crăciunul ăsta merge laaaaa… Cadbury!
Nu cu una-două, ci cu trei campanii/execuții outdoor care mai de care mai faine.
Ce-ai văzut mai sus e Secret Santa Postal Service, campania care te lasă să trimiți cuiva – absolut gratuit – o ciocolată. Funcționează doar prin scanarea codului QR de pe execuțiile outdor, but not to worry, există și-un site unde oamenii pot localiza panourile cele mai apropiate de ei.

sursă foto: Campaign Brief
Sigur că numărăm cu toții zilele până la Crăciun. Dar ce așteptăm, de fapt, sunt momentele acelea in-between și toate tradițiile care vin la pachet cu ele.
Asta sărbătorește și Cadbury Calendar, campania OOH cu 24 de execuții care folosește fotografii reale trimise de oameni.
O super activare s-a întâmplat în Dublin, unde un graphic designer a ilustrat și proiectat în timp real momentele pe care trecătorii au spus că le așteaptă ca-și-când. Vezi câteva exemple mai jos.
sursă foto: PML Group
Zevia: Break from Artificial, Multi
Try something real, zice Zevia, un brand de băuturi mai-sănătoase, într-un not so subtle dig la spoturile Coca-Cola cu AI despre care-am mai vorbit în The SCOOP.
Morala poveștii Zevia? AI-ul e no good, fie că-i vorba de Artificial Intelligence sau Artificial Ingredients.
John Lewis: The Gifting Hour, Saatchi & Saatchi
Iată cel de-al treilea – și ultimul capitol din campania John Lewis, ceva mai aproape de spotul tradițional de Crăciun pe care-l așteptam cu toții, but not quite.
Nu avem oameni de zăpadă în căutare de cadouri, plante năstrușnice sau monștrii de sub pat.
De fapt, John Lewis a renunțat anul acesta la brand characters pentru a se concentra, în schimb, pe latura ceva mai comercială. Who can blame them?
Sigur că e tot cu poveste, iar oamenilor pare să le fi plăcut și această nouă abordare. Nostalgicii pot găsi, totuși, toate reclamele John Lewis aici.
Pepsi: Până la urmă e Crăciunul, OMD
Știi ședința aia la care trebuie musai să participi, mailul ăla cu răspuns asap, taskurile cu deadline ieri?
Toate pot aștepta. Până la urmă e Crăciunul!*
*@Ioana, le facem, this is just for show. pls don’t fire us!
Etsy: Where’s Waldo, Orchard Creative
Oamenii își doresc să fie văzuți cu adevărat.
Etsy pornește de la acest insight pe-cât-de-evident,-pe atât-de-adevărat și-l recrutează pe Waldo să arate că nimic nu face oamenii să se simtă văzuți – și, deci, fericiți – decât un cadou personalizat.
Foarte smart din partea Etsy să-l folosească pe Waldo și foarte de-încălzit-sufletul și execuția!
Sainsbury’s: BIG Christmas, New Commercial Arts
Tot cu personaje de prin povești și some brilliant storytelling vine și Sainsbury’s, care îl aduce pe the Big Friendly Giant să ne ajute cu masa de sărbători.
Sigur că nu lipsește nici Sophie, angajata Sainsbury’s și the perfect sidekick, fără de care Uriașul Prietenos n-ar avea izbândă.
Unde mai pui că avem și-un voiceover de Stephen Fry. Delumptious!
McDonald’s UK: The Gift of McDonald’s, Leo Burnett
Uite și ceva-altceva. Fără personaje fantastice, fără povești la care ai nevoie de șervețele, fără piesă Christmassy.
Fără dialog. Fără produs.
Și totuși, atât de relatable! Și-atât de Mec! Right?
McDonald’s RO: McCafé Mugs, WINK
Tot atât-de-Mec sunt și cănile de colecție lansate în perioada Crăciunului.
Și experiențele anamorfice 3D care le anunță!
Altfel spus, am continuat tradiția și-am semnat și-n acest an un spot 3D OOH dedicat noii colecții de căni McCafé. Direcția artistică este coordonată de Namogo, iar proiectul este booked by OMD.
Tradițiile bune merită împărtășite, așa că anul ăsta veștile bune (și anamorfice!) se văd și în Iași, pe The Magnet, noul billboard digital curbat pe care tocmai ce l-am lansat.
Stonegate Group & Heineken UK: Pub alone, Pitch
Stonegate Group, cea mai mare companie de puburi din UK, și Heineken recreează Home Alone și e as funny as you’d think… până la un punct.
Concluzia? Nimeni n-ar trebui să fie singur de sărbători. Chiar de-i distractiv at first.
Rightmove: North Pole, Neverland

sursă foto: Little Black Book
Cum să spui că ai de toate pentru toată lumea fără să spui că ai de toate pentru toată lumea? Și să mai fie și Christmassy? Și să arate wow într-o execuție outdoor?
Uite așa. A masterclass in OOH via Rightmove.
Aldi Australia: Go a little extra this Christmas, BMF
Așa cum uneori you fancy a McDonald’s, alteori simți să fii a little extra.
Ok, poate a lot extra, dacă-i să ne luăm după acest lifesized gravy boat din ad-ul Aldi Australia.
Căci cine a auzit vreodată de masă de Crăciun fără mâncare să hrănești o armată? Like no one, ever.
Deutsche Telekom: Bubbles, MUW Saatchi & Saatchi
Dacă citești asta și încă-ți stă mintea la alegerile pe care le-am făcut și nu prea prin noiembrie, reclama asta de la Deutsche Telekom e exact ce trebuie.
Despre bulele în care trăim și cum connection begins when barriers end. În 2 minute.
Waitrose: Sweet Suspicion, Saatchi & Saatchi
Entertainment sau Christmas advertising? A-mân-do-uă!
Sătul fiind de reclame de Crăciun cu morcovi salvatori și povești lacrimogene, Waitrose lansează acest thriller-style mystery à la Agatha Christie.
Până a descurcat situația în al doilea spot (A Waitrose Mystery: Solved), brandul a întreținut misterul pe socials, la TV, unde prezentatori ai televiziunii publice au dezbătut problema, și în magazinele Waitrose, unde stafful a purtat tricouri cu numele personajului despre care ei cred c-a făcut nefăcuta.
Duolingo: Owl on the Prowl
Nu scapi de lecții nici de Crăciun. Asta dacă nu vrei să scapi și de părinți.
Duolingo lansează Owl on the Prowl, primul album Duo Crăciunistic cu 4 piese numai bune să-ți aducă aminte că vrei-nu vrei, the Owl is always watching.
Disney: The Boy and The Octopus, adam&eveDDB
Uite ceva care o să înmoaie inimile și celui mai mare Grinch. Pe încercatelea!
In true Disney fashion, nu primim doar un ad de Crăciun, ci o întreagă poveste care începe cu un băiat și cea-mai-simpatică-caracatiță și se termină cu cea-mai-simpatică-caracatiță întinzându-și tentaculele în jurul lumii.
Acum că ne-am încălzit sufletele de-ajuns și poate-am uitat cât de naughty a fost tot anul ăsta, mai ales pe final de noiembrie-început de decembrie, e timpul să-ți mulțumim dacă ne-ai citit până aici și să-ți urăm happy holidays. Cu tot cu cozonac bun, sarmale fără număr și kilograme cu minus!
ps: se mai întâmplă lucruri în publicitate care n-au legătură cu Moșu’ și cam tot așa vorbim și despre ele, (aproape) săptămânal, în The SCOOP, newsletterul care-ți aduce în inbox campanii, știri, noutăți – cam tot ce mișcă în advertising&marketing și-ar trebui să știi și tu. Christmassy or otherwise. Sign up maybe?