Poveste festivă cu accente italiene într-o campanie anamorfică 3D OOH pentru Birra Moretti

Experiența 3D anamorfică pentru Birra Moretti combină tehnologia digital OOH şi creativitatea cu o poveste ce surprinde autenticitatea peisajului italian.

Client

Birra Moretti

Oraș

Timișoara

Format

3D OOH

Media

Digital OOH
17.12.2024

Proiectul este booked by dentsu România și rulează până la final de decembrie pe billboardul digital din Iulius Town Timişoara.

Direcţia artistică este coordonată de Namogo, iar activarea 3D este extinsă în social media printr-un spot CGI.

Experiența 3D OOH reușește să transforme un ecran digital convenţional într-un spectacol imersiv, demonstrând încă o dată puterea unei execuţii creative OOH de a captiva audienţa.

Poveste de Crăciun în 3D OOH

Activarea 3D transportă privitorii direct în inima unei piețe italiene în perioada Crăciunului. Este seară, iar decorul festiv este dezvăluit pe măsură ce luminile din piață și ferestrele clădirilor se aprind treptat.

Van-ul Birra Moretti coboară pe un drum șerpuit și ajunge în prim-plan, iar de aici, începe spectacolul: un viraj strâns face ca roțile și spatele mașinii să depășească marginea ecranului, creând o iluzie tridimensională impresionantă. O doză de bere iese din portbagaj și este proiectată în afara ecranului, într-o mișcare spectaculoasă de slow-motion, în timp ce detaliile designului festiv Birra Moretti sunt dezvăluite privitorilor, amplificând efectul wow.

„Suntem încântați să marcăm prima campanie HEINEKEN în care activăm cu un creative anamorfic, completat de sampling pentru consumatori și execuții digitale speciale, inclusiv un spot CGI. Ne-am dorit să oferim o experiență vizuală captivantă și memorabilă, care să sărbătorească spiritul festiv și bucuria plăcerilor simple împărtășite cu oamenii dragi, fie la masă sau pe ecran. Activările 3D OOH și CGI evidențiază designul festiv al brandului Birra Moretti, element central al campaniei”, spune Cristina Radu, Marketing Director HEINEKEN România.

Din realitate pe ecran și înapoi: o punte CGI

În completarea conceptului anamorfic, campania este extinsă în social media printr-un spot CGI creat de WINK.

În această versiune, van-ul Birra Moretti iese din ecran, legat de lumea reală printr-o rampă digitală, amplificând efectul imersiv. Tranziția fluidă dintre digital și real oferă privitorilor o experiență memorabilă și amplifică activarea 3D OOH.

„Spunem (și demonstrăm) de multă vreme deja că atunci când sunt gândite cum trebuie, experiențele 3D OOH reușesc cu ușurință să depășească frontiera digitală prin simplul motiv că oamenii împărtășesc online ce este suficient de disruptive încât să le atragă atenția. Asta nu înseamnă că brandurile trebuie să aștepte ca spoturile anamorfice să devină virale organic pe social media, ci pot crea de la bun început execuții speciale care să amplifice experiențele OOH și să le extindă în digital, așa cum am făcut împreună cu Birra Moretti”, adaugă Ioana Agrosoaie, OOH Account Specialist WINK Public Multimedia.

going macro: context & rezultate

Activările 3D OOH și CGI fac parte din campania integrată de Crăciun, implementată 360 în mediile de comunicare relevante: TV, digital, PR, in-store, dar și printr-un ambalaj în ediție limitată de iarnă.

Comunicarea festivă a campaniei subliniază importanța timpului de calitate petrecut în familie și reunește elementele esențiale ale tradiției italiene. Dacă spotul TV global evidențiază bucuria plăcerilor simple, ambalajul festiv – element de identitate al ediției limitate – nu a fost inclus în comunicările globale.

Astfel, a apărut necesitatea creării unei activări locale, menite să pună în valoare designul inedit și să genereze awareness dincolo de vizibilitatea in-store, cât și să consolideze imaginea Birra Moretti ca simbol al bucuriei și conexiunilor autentice.

Campania a generat rezultate remarcabile, confirmând eficiența abordării integrate.

În perioada noiembrie – decembrie 2024, volumul de achiziții a crescut cu 6% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, demonstrând impactul pozitiv asupra comportamentului de consum.

Execuția CGI a fost plasată ca reel și story pe platforma Meta, iar cu un buget alocat de 1.000 €, a produs 2.152.262 de impresii, 2.510 click-uri și a avut un reach de 894.431 de utilizatori, cu 456.815 vizionări de cel puțin 3 secunde și 46.246 de thruplays (vizionări de peste 15 secunde).

De asemenea, o analiza comparativă cu alte brand assets care au fost active în aceeași perioadă, parte din creative-ul de campanie, a evidențiat că execuția CGI a livrat de 2 ori mai bine. Video-ul CGI a înregistrat 40% completed video views în ciuda faptului că este cu 20% mai lung decât alte materiale de brand. În plus, activarea a obținut performanțe semnificativ mai mari din punct de vedere al engagementului: cost per engagement mai mic cu 33% față de alte materiale de brand active în aceeași perioadă.

În privința activării 3D OOH, estimarea de trafic din Iulius Town Timișoara a indicat aproximativ 1.375.189 de impresii, subliniind capacitatea campaniei de a capta atenția publicului în spațiul fizic. Aceste rezultate reflectă deopotrivă succesul execuției tehnice și creative, dar și capacitatea campaniei de a transforma fiecare interacțiune într-o experiență de brand memorabilă, prin sinergia perfectă între OOH și digital.

Experiențele 3D OOH sunt recunoscute pentru capacitatea lor de a deveni virale, iar această campanie a fost special concepută pentru a atrage atenția și a fi împărtășită în social media.

Proiectul beneficiază de o aliniere perfectă între OOH și digital – tranziția fluidă dintre billboard și spotul CGI plasat ca reel & story în social media demonstrează o strategie de comunicare vizuală coerentă, care maximizează impactul și engagementul audienței.

Alte campanii 3D

Noua execuție 3D OOH pentru PRO TV ridică standardele pentru ceea ce poate oferi OOH-ul digital.
WINK continuă tradiția sărbătorilor alături de McDonald’s România, semnând pentru al doilea an consecutiv execuția unui spot 3D OOH dedicat noii colecții de căni McCafé.
Un spot 3D semnat de WINK pentru Milka prinde viață pe fațada clădirii de birouri din intersecția Bulevardul Dacia și strada Mihai Eminescu din București.
O nouă activare 3D prinde viață pe billboardul Fairway din București, într-o campanie de sărbători pentru Sephora, marca WINK.
McDonald’s România a lansat la începutul lunii noua colecție de căni McCafé printr-o activare 3D şi conținut anamorfic, creată de WINK x Namogo şi realizată în colaborare cu agenția OMD.
Activarea 3D pentru McDonald’s România inaugurează billboardul digital amplasat pe fațada clădirii de birouri din intersecția Bulevardul Dacia și strada Mihai Eminescu din București.