This week's specials
Get The SCOOP
hot¬
100% malț, 100% memorabil @Amstel RO
Printre alegeri de tot felul și alte decizii mai mult sau mai puțin evidente, am muncit cu drag și spor și-am bifat o nouă campanie anamorfică 3D OOH, pentru Amstel, marca de bere lansată pe piața locală de către HEINEKEN.
Mai pe larg, aici: 100% malț, 100% memorabil: campania 3D OOH care marchează intrarea Amstel® pe piața locală
Cheers to the Superstitious Fans, zice noua platformă de brand Heineken. Și nu doar zice, ci și face, căci iată cum un pub din Londra a ajuns tocmai în Lisabona, la timp pentru finala UEFA Women’s Champions League de pe 24 mai.
Pusă la cale de Heineken și agenția Le Pub, campania sărbătorește toate ritualurile ciudate și mai-mult-decât-ciudate ale fanii sportului.
Și uite-așa Amelie și Sophie și-au putut păstra tradiția înainte de meci: drinks în același pub, pe aceleași scaune, cu aceleași băuturi. Doar că nu în Londra, ci în Lisabona.
I like to move it, move it, au spus și Audi împreună cu BBH London, doar că nu despre vreun pub londonez, ci despre plafonul panoramic inteligent al noului model Audi A6.
Now that’s one way of putting it și sincer, foarte fain, good for them!
Fire me like it’s 2025: Faxvertising @FINOM
Să-ți spunem și să nu crezi: în Germania, 77% dintre antreprenori încă folosesc faxul pentru sarcini administrative.
Nu prea le-au venit să creadă nici lui FINOM, o platformă de banking digital pentru IMM-uri și agenției Talent.
Așa că au pus de un protest. La care, fie vorba între noi, chiar au avut participanți. S-a întâmplat în Berlin, acolo unde câteva faxuri obosite (in more ways than one!) și-au cerut sus și tare eliberarea din birocrație și au promovat, în schimb, soluțiile digitale automatizate ale FINOM.
Li s-au alăturat și suratele încă captive, căci faxurile din diverse companii nemțești au imprimat mesaje similare și și-au exprimat dorința de a fi concediate.

sursă foto: adobo magazine
Harry’s shave is good enough for Dave
8 din 10 americani declară că le plac aparatele de ras Harry’s. 2 sunt încă neconvinși.
Așa că Harry’s pornește într-o călătorie – de 10 ani, no less! – să-i convingă pe Dave1 și Dave 2. Spoiler: e cu happy end.
Altfel spus, uite cât de fain poate să arate o campanie de lansare de produs. Și 3 minute din viață de care sigur nu-ți pare rău.
La fel de cool poate să fie și-o campanie socială, mai ales atunci când îți spune adevărul verde în față fără să te facă să te simți nasol.
Ceea ce reușesc cu brio YES Foundation, o organizație poloneză care sprijină femeile, și agenția DUDE.
Nimeni nu e 100% perfect. Iar asta e 100% ok.
Apropo de campanii cu cap, nu putem să nu-i aplaudăm și pe oamenii de la Centraal Beheer, compania olandeză de asigurări, care tocmai a scos al 63-lea spot al campaniei Even Apeldoorn bellen, lansată în 1985.
Yup yup, la unii se poate! Uite și playlist cu toooaaate execuțiile, în caz că, știi tu, îți faci curaj să-l trimiți… știi tu cui.
OOH of the week
Swipe right IRL: Tu ești? @Switer
Tot noi, sorry not sorry, dar prea ne-a plăcut această campanie Switer ca s-o ținem doar pentru noi. Și oamenii din Iași.
Anyway, dacă locuiești în zonă, se prea poate să fi văzut astfel de mesaje pe digital billboards all over town.
S-a întâmplat în cadrul campaniei „Tu ești?” a aplicației de dating Switer, care folosește live data pentru a integra în execuțiile OOH postările utilizatorilor din secțiunea #CrushFeed.
Adică locul unde unii își caută perechea, declară crushul secret, sau organizează casting pentru micul perfect (care să se alăture muștarului, evident). Promitem că are sens dacă arunci o privire peste ce-am povestit aici: Tu ești? Switer ajută ieșenii să-și găsească perechea printr-o campanie OOH cu conținut dinamic.

Branded shadows @Brahma
În timp ce mai toate brandurile se ceartă pe cine deține soarele, Brahma owns the shadows.
Se întâmplă în Paraguay, acolo unde oamenii nu caută soarele, ci umbra.
Împreună cu agenția Grey, Brahma a cartografiat cele mai fierbinți zone din Asunción și a instalat sigla brandului pe clădirile din jur, astfel încât numele brandului să apară pe sol în cele mai caniculare momente ale zilei.

sursă foto: little black book
Cornetto does it again!
În sfârșit a venit vara, spune cea mai recentă campanie outdoor Cornetto, lansată împreună cu MullenLowe Istanbul în Turcia, acolo unde nu putem decât să bănuim că nu-i cod portocaliu de ploaie.
Anywho, savuroasă și această execuție și numai bună de pus la păstrare. Nu degeaba o altă campanie Cornetto stă la loc de cinste în articolul Reguli de bun simț pentru comunicare în publicitatea OOH, publicat tot aici, în OOHUB.

sursă foto: ads of the world
Laws under attack. Literally.
În 2024, ultimul spital funcțional din sudul Libanului a devenit ținta directă a unei serii de atacuri aeriene, în ciuda protecțiilor prevăzute de Convențiile de la Geneva, stabilite în urmă cu peste șapte decenii.
Astăzi, artistul libanez Ghaleb Hawila a folosit pereții aceluiași spital pentru a inscripționa articolele din Convențiile de la Geneva, încălcate prin atacurile asupra spitalelor și personalului medical din zonele de conflict.
Se întâmplă în cadrul campaniei Laws under attack, pusă la cale de Comitetul Internațional al Crucii Roșii și agenția TBWA\RAAD.
Fiecare crăpătură devine nu doar o dovadă concretă a acestor încălcări, ci și un memento al vieților pierdute.

sursă foto: little black book
So clean you can kiss it @Bidetlity
Put your money where your mouth is, a zis Bidetlity și agenția JOAN Berlin. În fine, your other mouth, înțelegi tu.
So clean you can (almost) kiss it / Release your inhibitions / Feel the rain on your skin!

sursă foto: roastbrief
bonus: Uncle KFC
Întâmplare? Coincidență? DESTIN?
N-am ști să-ți spunem sigur, dar iată-ne bifând al treilea bonus din Thailanda. De data asta, de la KFC și agenția WOLF BKK. You’re welcome!