hot¬
Cea mai eficientă reclamă politică ever? Calm aduce liniște în noaptea alegerilor
Printre poll-uri, statistici, comentatori frenetici și întreaga debandadă cauzată de alegerile americane, cei care-au urmărit CNN, ABC și Comedy Central s-au bucurat, din când în când, și de câte-un moment de liniște.
Literalmente.
Calm, aplicația pentru meditație și relaxare, a cumpărat sloturi de 15 și 30 secunde pentru a rula ce vezi mai jos.
De altfel, brandul a fost live și pe Instagram toată ziua alegerilor cu un livestream din San Diego Zoo, căci ce te poate face să te simți mai bine decât să urmărești pinguini și capybaras în timp ce cauți „how to move to Canada”?
Un mesaj cât se poate de relevant – și pentru milioanele de oameni care-au urmărit alegerile, și pentru brand. Rezultatele se văd deja: aplicația a urcat mai bine de 100 poziții în App Store.

sursă foto: LinkedIn
Încă un brand care a câștigat alegerile e Hummus Republic, un lanț de restaurante fast casual.
În urma veștii că Trump e din nou președinte, brandul a lansat o campanie outdoor cu un mesaj pe cât de simplu, pe atât de memorabil.

sursă foto: The Drum
Supercuts prezintă The Real Dumb Coupon, o ofertă pe care poți – și ar trebui – să o refuzi
Lanțul american de saloane de frizerie&coafură s-a săturat să fie perceput ca fiind prost doar pentru că e ieftin.
Soluția? Cu un Real Dumb Coupon, Supercuts e acum scump și bun! Special pentru cei care cred că lucrurile scumpe sunt automat mai bune, cuponul adaugă $50 prețului oricărui serviciu Supercuts.
Paramount Pictures și Wavemaker transformă Piccadilly Lights în piatră
Vineri, faimosul billboard digital s-a transformat în basorelief pentru a anunța lansarea Gladiator II în cinematografe, pe 15 noiembrie.
S-au alăturat și Samsung, Trainline, TK Maxx și LEGO, care-au pus fiecare de câte-un ad cum numai în 211 AD se cuvine.

sursă foto: Ocean Outdoor
Not recommended by mice: campania Tomcat cu primul mousefluencer
Tomcat, un brand american de produse împotriva dăunătorilor, și agenția The Martin Agency lansează Not recommended by mice (because they’re dead) și da, e as hilarious și dark & twisted cum te-ai aștepta.
Primul – și probabil ultimul – mousefluencer din istoria publicității primește un PR box și face și el, ca tot influencerul, un unboxing cinstit.
RIP.
Hyundai UK ne mai învață o dată cum se pronunță corect numele, în caz că n-am înțeles bine din prima. Adică din The Dawn of a New Hyundai, campania de anul trecut.
De data asta însă, agenția Innocean schimbă scenariul. Un bărbat – evident din anii 90 – e adus înapoi cu picioarele pe pământ după ce-a fost răpit de extratereștri. Nimic nu-l surprinde mai mult decât noul Hyundai IONIQ 5 N.
Un pic de self-deprecating humor nu strică deloc, și nici puțină nostalgie!
Nike does it again.
Când vine vorba de contextuale, pare că nimeni nu întrece Nike.
După ce i-am admirat campania OOH la Chicago Marathon în SCOOP #111, Nike nu ratează nici NYC Marathon, deși, trebuie spus, nici măcar n-a fost sponsor.
La fel de local, relevant, memorabil as always.

sursă foto:@juliachesky
Nike n-a fost singurul brand prezent așa cum se cade la NYC Marathon.
O campanie outdoor foarte faină a avut și Clif Bar, care-a găsit momentul și mesajele potrivite pentru a-și promova batoanele cui și când a fost cel mai relevant.

sursă foto: Little Black Book
de încălzit sufletul
🎅🏻 Holidays are coming (in under budget): introducing the Lidl Freeway truck
Să vezi și să nu crezi: Lidl UK tocmai ce-a anunțat că și-a creat propriul Christmas truck și la fel ca originalul de la Coca-Cola, pornește curând în expediție în UK.
Nu știm dacă are vreun Moș, dar sigur are Freeway Cola și o grămadă de cadouri din raionul din mijloc, ceea ce-i mereu o veste bună!
Pentru că am văzut o grămadă de comentarii acide pe net: sigur că Coca-Cola owns Christmas, camionul Cola de Crăciun e numai unul, iar Holidays are coming – care a apărut prima dată în 1995, apropo! – e și va rămâne the ultimate Christmas ad.
Ce-a făcut Lidl nu șterge în niciun fel asta. Nici n-ar putea și cu siguranță nici nu a fost ăsta scopul.
All in all, o mișcare genială și chiar logică din partea Lidl, dacă ne întrebi pe noi, brandul there-s-a-dupe-for-that prin excelență.

sursă foto: Lidl GB
🎅🏻 Cine-a furat desertul? A Christmas thriller by Waitrose
Waitrose și Saatchi & Saatchi zic că s-au săturat de reclame de Crăciun cu morcovi (hello, Aldi) și zâne (you too, M&S), așa c-au vrut ceva diferit.
Și diferit a ieșit, dacă așa se poate numi acest thriller-style mystery a la Agatha Christie.
Entertainment sau Christmas advertising? A-mân-do-uă!
Campania e împărțită în 2, evident, iar cel de-al doilea spot – în care misterul e rezolvat, hopefully – urmează să fie lansat la final de noiembrie.
Până atunci, brandul întreține misterul pe socials, la TV, unde prezentatori ai televiziunii publice dezbat problema, și în magazinele Waitrose, unde stafful poartă tricouri cu numele personajului despre care ei cred c-a făcut nefăcuta.
De altfel, Waitrose încurajează pe toată lumea să studieze spotul și să descopere hidden easter eggs și indicii.
Noi pariem pe pisică.
🎅🏻 Bulele în care trăim, tema campaniei Deutsche Telekom
O altfel de campanie de Crăciun vine și de la Deutsche Telekom și MUW Saatchi & Saatchi.
Una în care nu-i totul perfect, nu primim cu toții cadouri și de la masa de Crăciun lipsește mai mult decât un desert.
Deutsche Telekom ia un adevăr nerostit și-l transformă într-un ad care reușește să spună mai multe despre lumea în care trăim decât poate ne-am dori.
Sigur că și poziționarea Telekom încheie perfect (deși predictibil) spotul: Connection begins when barriers end.
Demn de menționat că probabil nici melodia nu e aleasă întâmplător. Faimoasa „Carol of the Bells” e, de fapt, bazată pe compoziția lui Mykola Leontovych, compozitor și dirijor ucrainian.
OOH of the week: Proud Beyond Pride, by Dentsu Italy
Dentsu Italy și Agedo au lansat Proud Beyond Pride, campania OOH care face Pride să dureze nu o lună, ci un an întreg.
Agenția a strâns pancartele pe care oamenii le-au adus la Pride în iunie și le-a transformat în execuții outdoor.
Mesajele lor se văd pe billboarduri din toată Italia până la Pride 2025. 15 agenții și companii de media au donat spațiu publicitar în valoare de 1 milion euro.
Campania outdoor a înregistrat un reach de peste 21 milioane de oameni, în timp ce discuțiile online despre drepturile persoanelor LGBTQIA+ au crescut cu 72%.

sursă foto: Adobo Magazine
Avem și bonus tura asta, și tare sperăm să putem include în fiecare săptămână o campanie outdoor care să ne facă să râdem așa tare.
Morala? Există multe motive să get naked, dar doar unul dintre ele îți ajută și grădina.
Mai rar campanie de lansare de produs atât de memorabilă!

sursă foto: Little Black Book
de pe la noi: Fiecare rol contează la Phinia
Phinia împreună cu September Media lansează Fiecare rol contează, campania de brand de angajator care pune oamenii în centrul scenei. Literalmente.
Campania se vede în social media și outdoor, în stațiile de călători și pe ecranele digitale din mijloacele de transport în comun din Iași.
p.s: Oare-a știut Șerban Pavlu că a aceptat un rol secundar?
