Get The SCOOP
hot¬
Atât am criticat campaniile făcute cu sau despre AI (vezi eToro, Google, Microsoft, Toys”R”Us) în basically toate SCOOPurile trecute că ne cam simțim prost.*
*to be fair, Google a și retras spotul despre care vorbeam săptămâna trecută – „Dear Sydney”, după ce a primit mai multe critici decât a putut duce. So it’s not us! Dac-ai ratat SCOOPul trecut, aici e.
Azi ne spălăm păcatele cu două campanii care, șoc și groază!, nu folosesc inteligența artificială just because.
Despre Audible și „There’s more to imagine when you listen” am vorbit acum două SCOOPuri, când ți-am arătat cum s-a văzut campania în outdoor. Și având în vedere că e cea mai mare campanie AR OOH, am zice că s-a văzut bine. Chiar și fără ochelari… Get it?
sursă foto: Marketing Dive
sursă foto: The Drum
Well „There’s more to imagine when you listen” se vede la fel de bine și-n două spoturi care folosesc AI – mai precis, Midjourney – ca să-ți arate cum capul s-ar putea să-ți fie într-o rachetă intergalactică pe drum spre Eagle Nebula, iar corpul să-ți călătorească liniștit spre casă în tramvaiul 9.
Aproape 500 de sportivi profesioniști ucrainieni au murit în războiul cu Rusia.
6 dintre ei au ajuns, totuși, la Jocurile Olimpice, devenind prima echipă olimpică digitală. Avatarele celor 6 au fost create cu AI pe baza fotografiilor și filmărilor furnizate de cei care le-au fost aproape.
Home is where… McDonald’s is?
Dacă tot am bifat AI-ul și în acest SCOOP și-am și zis de bine, să continuăm, zicem, tot cu ceva fain.
McDonald’s Franța te primește fix așa cum ești, fie că vrei să ajungi la Mickey D’s, Mai Dang Lao, Mequi, Makkari sau la Mc Do.
Bun, asta am înțeles, foarte frumos din partea Mecului. Da’ la Mikichiki știe cineva cum s-o zice?!
Talent is best spotted early. So is cancer.
Ultima campanie de la Olympics pe săptămâna asta vine de la Montefiore Einstein New York și agenția Mirimar.
Nu-i doar insight mișto și execuție cool, though. As it turns out, și breakdancingul și centrul din New York au pornit din același loc: The Bronx.
Și mai e ceva: anul ăsta, când Montefiore își face debutul la Jocurile Olimpice cu acest spot, breakdancingul își face și el debutul ca sport olimpic. Pretty cool, huh?
All roads lead to WeRoad. Literally.
N-au trecut mai mult de câteva săptămâni de când WeRoad, o companie de travel care organizează vacanțe în grupuri mici, îi anunța pe jucătorii lăsați acasă de managerul de fotbal al echipei Angliei, că e ok, sunt bineveniți să se alăture squadului WeRoad.
De data asta, generoși cum ne-au arătat că sunt, ne învață cum să ne facem prieteni la 30 de ani.
sursă foto: Fabio Bin @WeRoad
Dash Water really went there și caută scandal cu Coca-Cola Zero.
Brandul de apă minerală cu fructe tocmai ce-a lansat această campanie OOH în Londra bazată pe insightul că 70% dintre consumatorii Dash aleg băutura cu fructe ca o alternativă la sucurile mai puțin sănătoase.
Cât de eficientă va fi campania, om vedea. Ce e sigur, totuși, e că astfel de brand rivalry stunts rareori funcționează pentru brandul mai puțin cunoscut. Adică în final, s-ar putea să fie o reclamă tare bună la Coca Cola, nicidecum la Dash.
sursă foto: The Grocer
Apropo de elefantul din cameră. Sau de pe billboard. Sau de pe… mașină?
Se pare că Hyundai are o problemă: deși a câștigat o grămadă de premii pentru siguranță, oamenii încă nu percep mașinile Hyundai ca fiind high-quality & reliable.
Așa că iese cu această campanie care, în loc să fie o colecție de features, benefits și ceva proof, ne arată direct cam cum stă treaba.
Când Aunt Flo comes knocking, nu vine niciodată cu mâna goală.
Cause it’s never just a period, zice Bodyform/Libresse în noua campanie. But it’s life. Și așa messy, raw, chaotic cum e, e acolo fie că vorbim despre asta, fie că ne facem că plouă.
Ce e viața dacă nu o înșiruire de „ce mâncăm azi?” and then you die?
Stouffer’s zice că are răspunsul și lansează „When the clock strikes dinner”, o campanie integrată care vrea să rezolve, once and for all, the infamous dinner dread.
In other news, se pare că vineri a fost ziua internațională a berii. Heineken nu pierde ocazia să zică… forget about beer.
Remember „Bang! Și murdăria dispare!”?
Ce rost are să te străduiești să creezi ceva original, nemaivăzut și nemaiauzit când poți folosi ceva ce știi că funcționează & call it a day?!
Surreal întreabă, Surreal răspunde. Bine, Surreal și Gary Scott (în niciun caz Barry Scott, vedeta reclamelor Cillit Bang de peste ocean).
Și tocmai când voiam să zicem că ne-am cam plictisit de stilul ăsta unhinged a la Surreal, we’re hooked again.
sursă foto: Surreal
Quilted Northern lansează o campanie care parodiază piesa (și videoclipul)„We buit this city”, cântată de Starship.
Quilted Northern e un brand de hârtie igienică, believe it or not! Lesne de înțeles că ne place și mai vrem.
EasyToys ne poftește in a race to our innerspace.
Nu vrem să-ți stricăm bucuria vizionării, așa că nu-ți zicem decât că-i probabil campania noastră favorită de săptămâna asta – and that’s saying something!
+ copywriterul votează „explore Uranus” cel mai mișto pun of all times.
OOH of the week
Late night cravings no more thanks to KFC.
KFC Canada prelungește programul locațiilor KFC din țară și anunță veștile bune într-o campanie outdoor care folosește cravata bolo a Colonelului Sanders.
It’s bolo ti(m)e, cum ar veni.
sursă foto: Ad Age
Tesco Mobile lansează o super campanie digital OOH în aeroporturile mari din UK care-ți arată ce pierzi dacă nu folosești Tesco.
Campania folosește tehnologia live data prin custom API, folosind datele de zbor pentru a afișa countdowns până la următoarele zboruri, alături de mesaje personalizate pentru fiecare destinație în parte.
sursă foto: Campaign
de citit, privit, gândit, share-uit
Start the car. Start the caaar! START THE CAR!!!
Mai ține minte cineva reclama asta la IKEA din 2004? Well, 20 de ani mai târziu, IKEA Canada tocmai ce-a decis să o refolosească pe TV și socials.
Do ads wear out?
Spotul IKEA (dar și campaniile Quilted Northern și Surreal) ne-a adus aminte de clasicul debate: or avea campaniile publicitare durată de viață așa scurtă sau, de fapt, se plictisesc prea tare oamenii de marketing și simt să schimbe lucrurile mai des decât ar trebui?
S-au mai întrebat și alții, și bine au făcut, căci acum avem și răspunsul.
As it turns out, ineffective ads (adică cele care au obținut scor mic și foarte mic în rândul consumatorilor) rămân la fel de ineficiente oricât de mult ar rula.
Campaniile care performează mai bine din prima, în schimb, pot chiar să-și mărească eficiența, mai ales dacă includ distinctive brand assets – adică slogane, personaje, idea platforms etc. Vorbim aici de campanii cu focus pe brand, și nu pe reduceri de preț sau promoții sezoniere.
Găsești the science behind it în Do Ads Wear Out?
ce zice graphic designerul
Unul dintre ei a zis așa.
Doar că celălalt graphic designer, rugat fiind de your content girlie să pună niște steluțe sparkly animate pe un vizual, a zis: pfoa, da’ asta-mi ia 4 ore! Așa că s-a întâmplat memeul de mai jos. Tot în 2 minute.
Sperăm să guste gluma ambii designeri, dacă tot…