Get The SCOOP
hot¬
Firehouse Subs e un lanț de fast food american fondat de pompieri.
Hook & Ladder e cel mai popular sub pe care-l vând.
Se iau cele două, se creează un jingle simpatic, se adaugă trei prompieri (for real) și-un studio de înregistrări și se apasă pe REC.
Apasă și tu pe play, că nu degeaba am început ediția asta de SCOOP cu acest spot.
Bine, poate și pentru că Hook & Ladder lives rent free in our heads from now on și n-ar fi frumos să ținem doar pentru noi.
Also: unde-s jingle-urile de altă dată? Nu prea mai cântăm decât ăla de începe cu farmacia și se termină cu Catenaaaaa. Now you do too!
If you like Piña Coladas / And gettin’ caught in the rain / If you’re not into yoga / If you have half a brain…
… atunci vei fi și tu ca Tom Daley, campion olimpic la sărituri în apă, care nu dă Malibu-ul din mână pe săritura de pe… trambulină.
Cu chiloți croșetați cu tot, pe care-i poți cumpăra direct de la Made With Love, chiar brandul lui Daley. Profitul merge la Royal Life Saving Society.
Dincolo de social&digital, campania conține și floating billboards în cele mai populare zone de înot din UK.
sursă foto: The Drum
You’ve been egged: Hellmann’s lansează Parfum de Mayonnaise
După ce anul trecut a declarat că obișnuiește să-și consume cafelutza de dimineatză cu putzină maioneză și-a primit un lifetime supply de Hellmann’s, Will Levis is back at it.
De data asta, lansează un parfum cu aromă de maioneză. Cuz why not?!
Nu știm cine nu și-ar dori așa ceva, așa că ia cu linkul direct de aici.
@Mec, @Pepsi, @Milka, @Sephora, ați fi surprinși să vedeți cum ne bem noi cafelutza! DM us pretty please?
Mai bine de 10.000 de copii sunt pe lista de așteptare a KidsCan, o organizație caritabilă din Noua Zeelandă care acoperă necesitățile de bază ale copiilor vulnerabili pentru ca aceștia să rămână în școală și să se poată concentra pe învățat. Fără să sufere de foame și frig.
O campanie socială executată impecabil.
sursă foto: Little Black Book
Reading this did make us sick: Amnesty International protestează împotriva școlilor cu toalete în curte. În Africa de Sud.
Campania print pe care o vezi mai jos folosește un tip de cerneală cu materii fecale. Sterilizate.
Dacă cei care citesc ziarul nu riscă să se îmbolnăvească, nu același lucru se poate spune și despre copiii din școlile africane care nu au unități sanitare dotate cu apă curentă și canalizare.
Și nici despre alți copii, care locuiesc ceva mai la nord.
sursă foto: The Drum
Greu de pus orice după această campanie, dar facem o încercare de reveneală cu acest spot simpatic de la DirecTV.
E cu porumbei, cu Steve Buscemi, dar as weird as it sounds, without poo.
Asta pentru că spotul promovează soluția DirecTV de streaming fără antenă satelit. Get it?
Best friends for now: Oreo & Coca-Cola temporarily say I do
Avem, în sfârșit, confirmarea: Coca-Cola și Oreo pun de-un brand collab.
Din septembrie, câțiva norocoși o să aibă șansa să încerce Coca-Cola Oreo Zero Sugar și Oreo Coca-Cola Sandwich Cookie. Adică Cola cu gust de Oreo și Oreo cu gust de Cola.
Nu-i clar încă dacă produsele vor fi disponibile și la noi.
Campania conține și-un parteneriat cu Spotify, care va lansa platforma Bestie Mode Digital Experience, unde fanii vor scana produsele și răspunde unui chestionar împreună cu their besties pe baza căruia Spotify le va crea un playlist personalizat.
sursă foto: Mondelez International, Inc.
Canva strică treaba și tot Canva salvează pacea
Mergem în Japonia și ne-ntoarcem puțin în timp ca să vedem cum doi lorzi din Japonia medievală sărbătoresc acordul de pace proaspăt semnat.
Lucrurile iau o întorsătură și războiul mai că reîncepe când unul dintre ei face o postare pe social, iar celuilalt nu-i vine să creadă că a putut face așa frumusețe de design în Canva.
Cam cum se întâmplă și la noi, când social media manageru’/omul de content/comms și toate cele își încearcă talentele în Canva. Nu-i cu război, dar e cu ochi dați peste cap și oftat zgomotos din partea graphic designerului. Nu-i așa, @Andrei?
Please sign my broccoli: Ed Sheeran semnează primele sauceographs într-o parcare Sainsbury’s
Tot să-vezi-și-să-nu-crezi e și această știre proaspăt venită din UK, de data asta.
Sheeran a lansat Tingly Ted’s, the ketchup of hot sauces, în parteneriat cu Heinz și a pus de-o super activare într-o parcare Sainsbury’s din Hertfordshire.
A servit pizza, a semnat un broccoli, o bucată uriașă de brânză, și-o rolă de prosoape de hârtie. Cea din urmă a și ajuns rapid pe eBay.
sursă foto: BBC
N-avem noi pâtisserie și nici pe Gabriel, dar avem Patiseria Amzei și pe Nenea Mihai.
Good one, @Netflix!
They’re not playing, they’re competing.
Comitetul Paralimpic Internațional și adam&eveDDB lansează o campanie pe social media care încurajează la ceva mai multă atenție asupra modului în care ne exprimăm când vorbim despre atleții cu abilități speciale.
Campania a fost lansată miercuri, cu două săptămâni înaintea Jocurilor Paralimpice, și va avea execuții și pe digital OOH în US & UK odată cu începerea evenimentului.
sursă foto: Little Black Book
Less than, different from, not equal to: campania Orange pentru Jocurile Paralimpice e cu semne de întrebare
Încheiem rubrica asta cu încă o campanie în contextul Paralympic Games.
Vine de la Orange, care pe bună dreptate zice: când iubești sportul, iubești sportul.
Jocurile Paralimpice nu-s cu nimic mai prejos decât Jocurile Olimpice, deși atrag mult mai puțină atenție și mult mai multe prejudecăți.
Dă cu play, promitem că merită aproape 2 minute din viață.
OOH of the week
Only in Philly: caut o fată și nu găsesc, varianta pe billboard
Dai un ban, dar stai în față ești pe billboard.
Sătul de aplicațiile de dating, Dave din Philadelphia a căutat o soluție care să nu implice swiping left and right.
Așa că s-a pus pe billboard. Mai în glumă, mai în serios, Dave declară că s-a făcut cu câteva întâlniri în urma experienței.
sursă foto: People Magazine
Nu ne este clar dacă a cunoscut-o deja pe Alisa, but we sure hope so. Cercetăm și te ținem la curent!
de citit, privit, gândit, share-uit
Advertisers vs consumers: The AI debacle
Despre AI în publicitate am mai vorbit.
Și noi, și grămezile de oameni care-au reacționat la spotul Google pentru Gemini AI „Dear Sydney” de l-au făcut pe Google să zică my bad și să-l retragă for good.
Și-așa cum mulți dintre noi bănuiam, dacă AI e mană cerească pentru majoritatea marketerilor, în rândul consumatorilor nu se bucură deloc de același entuziasm.
Un studiu Yahoo și Publicis Media arată clar: dacă 77% dintre advertiseri privesc AI într-un mod pozitiv, doar 38% dintre consumatori împărtășesc același sentiment.
Mai mult, conform unui studiu global făcut de YouGov, aproape jumătate dintre consumatori nu sunt confortabili cu folosirea inteligenței artificiale de către advertiseri pentru a crea materiale folosite în campaniile comerciale.
Și ca să fie treaba bună-bună, mulți dintre cei expuși reclamelor cu&și despre AI nici măcar nu știu exact despre ce-i vorba. Mai precis, 62% dintre consumatorii din US de peste 18 ani nu au folosit niciodată Gen AI, conform Kantar.
Sigur că asta nu înseamnă că orice folosește inteligența artificială e automat sortit eșecului. Am zis și noi aici de bine despre campania Audible, cu Midjourney, și nici spotul Microsoft pentru Copilot n-a fost rău.
Dar poate-un pic de atenție nu ar strica. Și n-ar strica nici să încercăm să înțelegem ceva mai bine oamenii pe care vrem, până la urmă, să-i convingem să ne dea banii.