Stația de tramvai din Tătărași care ne învață să aruncăm uleiul unde trebuie

Își doresc ieșenii cu adevărat un oraș mai nepoluat? Poate comunicarea vizuală să ajute o comunitate să devină mai responsabilă social? Un proiect-experiment în OOH-ul ieșean, care implică o roată mobilă umplută cu apă și ulei, își propune să găsească răspunsuri.

Client

Asociația S.T.U.P. & Lidl România

Oraș

Iaşi

Format

Static, Interactiv

Media

Transit Shelters
15.04.2019

În parteneriat cu WINK Public Multimedia, Lidl și Centrul Municipal de Colectare Iași, Uleiosul – proiect de colectare urbană a uleiului și grăsimilor alimentare de uz casnic – invită orașul la inițiativă ecologică într-un mod inovator, prin intermediul unei stații personalizate și al unei campanii derulate pe ecranele digitale din mijloacele de transport în comun: Uleiul și apa nu se amestecă. Tu te poți amesteca în viața orașului tău?

Stația aleasă (stația de tramvai Doi Băieți sens Tătărași) are beneficiul poziționării în imediată apropiere de Centrul Municipal de Colectare Iași. Personalizarea stației a presupus, pe lângă afișarea unor mesajele puternice, atașarea unui element mai puțin obișnuit, dar relevant problemei vizate: o roată în interiorul căreia se află apă și ulei. Rotindu-se neîncetat, aceasta amintește trecătorilor că cele două lichide nu se amestecă și explică pasagerilor din stație de ce e important să nu arunce uleiul în chiuvetă precum și cum să îl manipuleze pentru a fi reciclat.

Proiectul atrage atenția asupra riscurilor de mediu la care suntem părtași atunci când aruncăm uleiul alimentar uzat la întâmplare – în chiuvetă, tomberon sau natură. Uleiosul face parte din clasa proiectelor cu simț civic, care inspiră și se situează ca model pentru celelalte, în contextul în care orașul Iași este unul foarte poluat, iar astfel de măsuri ecologice nu mai pot aștepta.

Un oraș mare, cum a devenit Iașul, nu poate lupta cu poluarea fără implicarea personală a fiecăruia. Ce facem atunci când nu se uită nimeni la noi e vital pentru ceea ce suntem. WINK susține și se implică și se va implica mereu cu tot dragul în astfel de proiecte, cum poate el cel mai bine: prin suport OOH căruia nu îi poți rămâne indiferent” spune Doru Chirica, Managing Director – WINK Public Multimedia.

Alte articole

Experiența 3D are loc în contextul lansării celui mai mare ecran digital din Cluj-Napoca, amplasat de IULIUS la intrarea principală din Iulius Mall și combină o serie de execuții pentru The Wall All-in-One și noile Galaxy Z Fold6 și Flip6, lansate în cadrul evenimentului Galaxy Unpacked.
Netflix a lansat la începutul lunii noul film original Beverly Hills Cop: Axel F printr-o activare 3D OOH executată de WINK după un concept Kubis.
Festivalul Beach, Please! desfășoară o campanie cu multiple execuții care integrează conținut dinamic adaptat și actualizat în timp real pe ecranele digitale din rețeaua WINK.
Un spot 3D semnat de WINK pentru Milka prinde viață pe fațada clădirii de birouri din intersecția Bulevardul Dacia și strada Mihai Eminescu din București.
O nouă activare 3D prinde viață pe billboardul Fairway din București, într-o campanie de sărbători pentru Sephora, marca WINK.
McDonald’s România a lansat la începutul lunii noua colecție de căni McCafé printr-o activare 3D şi conținut anamorfic, creată de WINK x Namogo şi realizată în colaborare cu agenția OMD.