18 decembrie

Acestea fiind spuse, scrise și citite

Acestea fiind spuse, scrise și citite, încheiem anul cu un număr plin cu noutăți amestecate, cam așa cum am rezuma, de altfel, și anul 2023. Nu putem decât spera la un nou an cu multe de adăugat la fiecare rubrică, ba chiar mai multe, ca să pregătim și alte rubrici noi. 👀

This week's specials

devăzutlacafeluță

Ceva de care nici nu știai că ai nevoie și totuși acum nu îți poți lua gândul până nu îl ai înrămat acasă pe un perete în bucutărie: autograf de la Big Mac. Devenit unul dintre cele mai populare produse fast-food, faimosul burger a ajuns să aibă propriul indice economic și propriul muzeu. Era o chestiune de timp până să aibă și un autograf. McDonald’s Suedia a invitat fanii să creeze unul împreună. Astfel, 256.000 de oameni și-au lăsat contribuția în aplicație în schimbul unui Big Mac gratuit, iar mai apoi au fost procesate cu ajutorul AI și a rezultat finalul.

25 de ani de Google Search care a fost alături la bine, la greu și la nevoie.

Vezi aici ce a fost în trending și în topul căutărilor pe Google în România în acest an.

My Joy – noua campanie de la Frito-Lays reafirmă angajamentul brandului pentru diversitate și oferă voce și spațiu unor creatori de conținut care își prezintă poveștile.

Spaniola învățată cu Duolingo sau cea din telenovele îți va fi suficientă pentru a înțelege povestea acestui spot, La vida es, de la brandul Suchard.

Lansarea Modern Warfare 111 and Warzone Season, cele două noi jocuri Call of Duty i-a transpus pe câțiva influenceri de gaming în joc.

decititlacafeluță

KFC Costa Rica celebrează eroii care lucrează pe turele de noapte și care sunt de cele mai multe ori trecuți cu vederea.

Sursă foto: The Drum

A fost un an în care brandurile au fost nevoie să-și adapteze rapid comunicarea, strategiile, deciziile și creativitatea la contextul global, poate mai mult ca oricând. Zara încheie anul cu o campanieThe Jacket, care a sosit într-un context nepotrivit.

Sursă foto: Zara

Channel 1 a găsit o modalitate pentru a îmbățișa AI și, astfel aduce prezentatori generați cu AI care să prezinte știrile.

Noii prezentatori sunt concepuți pentru a imita limbajul formal al corpului prezentatorilor tradiționali de știri. Oamenii vor juca în continuare un rol extrem de important, în asigurarea acurateței și clarității în fiecare etapă a procesului de producție. Channel 1 subliniază că ori de câte ori AI va fi folosit pentru a adăuga context unor știri sau pentru a modifica sursele, lucrurile vor fi semnalate ca atare, pentru a nu induce în eroare.

Sursă foto: Channel 1

Încurajat de Wink

Dacă te întrebi ce mai susținem în oraș, uite aici:

Dăruiește Viață a finalizat anul acesta spitalul pentru copii bolnavi de cancer construit doar din donații private și continuă cu o nouă campanie de donare pentru a construi primul campus medical din România. Le suntem alături și în acest demers și ducem vestea mai departe pe billboardurile digitale din oraș.

Dăruiește Viața pe Billboard Digital @ Bucșinescu

Csfaicsf

Dacă nu știi ce să faci în timpul liber, ne-am gândit să îți punem în cale câteva opțiuni de prin oraș.

În Iași avem așa: ateliere pentru copii | Christmas Fair, show de stand-up comedy cadou, Crăciun Vienez – turneu național, lansarea romanului Mai puțin decât dragostea de Bogdan Crețu, Jingle & Mingle | Christmas Party, în căutarea lui Moș Crăciun, Merry Christmas Partytârg de jocuri noi și resigilate.

În Constanța avem: Crăciun de poveste | Orchestra Simfonică București, Crăciunul lui Grinch, scrisori pentru Moș Crăciun | petrecere în Ajun de Crăciun.

Crazy Sexy Cool

They like big bags and they cannot lie.

Prin campania Wonder Awaits, Apple transformă billboarduri în pungi festive de cumpărături, acestea fiind surprinse în mai multe zone aglomerate din Los Angeles, New York, Chicago, Boston, München și Paris.

Sursă foto: The Drum

Minutul muzical

Ceva matchy-matchy cu atmosfera de sărbătoare.

Cam atât pe astăzi și pe acest an. Mulțumim că ne-ai citit și să ne citim cu bine și anul viitor. Să ai un final de an cu odihnă, mâncare bună și timp pentru toate planurile amânate pe parcursul ultimelor luni, dar și un început de an cu o listă de goals care să nu îți pună (deja) pe umeri prea multă presiune. Sărbători cu bine! ✨

The SCOOP este newsletterul săptămânal care te ține la curent cu all-things-advertising: știri, noutăți, campanii & everything in between. Îl pregătim și distribuim colegilor din echipă, iar pentru că o mare parte din noutățile de acolo sunt demne de povestit și publicului larg, ne-am făcut curaj să-l scoatem în lume.

Altele în The Scoop

1 octombrie

Cu de toate și mai multe

Ceva scurt & funny de la Fruit Loops, o bătălie în execuții de la Burger King și Grubhub și-un sfat …
16 septembrie

It’s the little things

Lavazza makes our hearts melt, Greenpeace (vs. Dove) ne trezește la realitate pentru că „Real beauty isn’t toxic”, Nike lansează …
9 septembrie

Fiecare cu ce-l doare

KitKat zice că nu-i de ajuns să-ți iei pauză dacă iei și altceva cu tine, Heinz vrea să convingă olandezii …
2 septembrie

Is advertising fun again?

Toamna se numără: de câte ori te uiți la noul spot Calvin Klein (yup, the Bear is back!), cât a …
19 august

It ain’t over till it’s over

Pentru că nu-i gata – nici vara, nici treaba cu sportul, nici discuțiile despre AI în publicitate. În afară de …
13 august

Una și una

Nike îl împacă pe Kevin Durant, Apple încearcă și el să-și dreagă greșeala, Quaker Oats e pe fază și tot …