This week's specials
Get The SCOOP
hot¬
A Spicy, But Not Too Spicy Plumber @Doritos x Rethink
Neaaaarly porn? How can you be neeaaarly porn?, ar fi întrebat Hermione dacă ar fi văzut spotul Doritos de lansare a noii arome, Golden Sriracha. (non-magic folk: just watch Harry Potter and stop being so special)
Spicy but not too spicy – exact ca și noul produs – e și execuția asta, cu nimeni altul decât Walter Goggings în personajul unui instalator care nu-și dorește decât să repare beleaua. Sort of.
For the Bold in Everyone, a tot spus Doritos, și n-am putea să-l contrazicem, căci ce alt brand ar putea să scoată așa parodie delicioasă a filmelor pentru adulți de demult – de la fonturi, saxofonul de pe fundal, privirile pline de interes și replicile cu dublu sens până la casting & personaje?
Sydney Sweeney Has Great Jeans @American Eagle
Tot spicy – dar poate mai mult decât și-au fi dorit – e și campania back-to-school American Eagle, care-a furat toată atenția de la răspunsul genial al Astronomer x Maximum Effort în urma scandalului iscat la concertul Coldplay.
Dacă nu știi încă despre ce-i vorba, 1. am vrea să știm unde trăiești, 2. te încurajăm să dai play spoturilor din campanie de mai jos și să te întorci aici.
De departe, cea mai problematică execuție – și cea care a fost deja înlăturată de pe canelele AE, e cea în care Sweeney spune „My body’s composition is determined by my genes. Genes are passed down from parents to offspring, often determining traits like hair color, personality and even eye color… My genes are blue”. Urmată de problematicul „Sydney Sweeney has great genes/jeans”.
În alta, Sweeney șterge „genes” de pe un poster și-l înlocuiește cu „jeans”.
Nu ai spune neapărat că asta e o campanie back-to-school, adresată audienței American Eagle, adică femei, undeva între 15–25 ani.
Nici că există o componentă CSR nu ai prea avea de unde să știi, deși AE lansează și-o linie de jeans ale cărei încasări merg în totalitate către o organizație de sprijin împotriva violenței domestice.
Ce poți spune, totuși, este că e cel puțin ciudat, în climatul politic & cultural actual, să decizi să scoți o campanie bazată pe un wordplay – la prima mână/a la chat gpt, dacă ne întrebi pe noi – între „jeans” și „genes” – și Sydney Sweeney, the blonde-hair-blue-eyes-white-girl par excellence.
Când politicile DEI sunt atacate din toate părțile, mai ales din biroul omului portocaliu, identitatea e mai politică decât oricând, e pur și simplu tone-deaf să construiești o campanie bazată pe good vs. bad genes.
Sau în fine, să-ți dorești să faci fix asta, dar dacă au știut sau nu, plănuit sau nu, e beside the point. This is just bad all-around, chiar și fără asocierile vrute sau nevrute. N-a zis nimeni că-i greșit să creezi controverse. But at least make it good!
Unde mai pui că întreaga campanie aduce aminte de execuțiile Calvin Klein cu Brooke Shields din anii 80. Shields avea doar 15 ani atunci, apropo.
Până acum, nici AE, nici Sweeney nu au răspuns în vreun fel, în afara unei postări cu iz de panicked damage control pe paginile AE (cu o femeie de culoare!) și vești mai mult sau mai puțin oficiale că întreaga campania va fi scaled back.

sursă foto: The Drum
Sleep Talk Reviews @IKEA x Rethink
Dacă toată treaba cu AE și Sydney te face să caști – sau, dimpotrivă, te ține treaz noaptea, IKEA pare să aibă soluția.
Și pentru asta, și pentru cum-să-obții-și-promovezi-product-reviews-credibile-pe-bune.
O mână de oameni au fost invitați să petreacă 2 nopți într-un showroom IKEA din Toronto, unde grămezi de camere video și microfoane le-au înregistrat conversațiile nocturne – dovada unui somn bun, zice IKEA.
„Kuhheer harder. Party of five. Heh. Toilet paper. Who cares?” – uite un copy a cărei măreție putem doar spera să o egalăm într-o zi!
sursă foto: Little Black Book
Read Like You Listen @Spotify (in-house)
Noua campanie Spotify te încurajează să asculți audiobookuri cu aceeași energie și pasiune cu care asculți muzică.
Așa se face că „Never Flinch”, noul roman Stephen King, devine „a 14-hour banger”, iar „A Court of Thorns and Roses” noul album preferat, de ascultat la turele prin cartier.
Campania se vede foarte cool, în stilul deja consacrat Spotify, și-n OOH.

surse foto: Campaign & Adweek
Locker Room @BRD
BRD lansează Locker Room, platforma de comunicare strategică care reunește parteneriatele, investițiile și activitățile educaționale în sport ale brandului.
Dincolo de efortul de-a aduna, coerent, toate inițiativele BRD legate de sport sub aceeași umbrelă și-a merge dincolo de clasicul „sponsorizat/susținut de x”, de apreciat e și perspectiva nouă pe care brandul o propune.
Locker room talk descrie, în mod tradițional, tipul acela de discuție puțin-spus informală care are loc în vestiarele echipelor sportive, plină de glume, povești vulgare și remarci explicite.
BRD flips the script și mută conversația pe ce se întâmplă cu adevărat în vestiar, locul unde încep și se termină toate – visuri, accidentări, planuri, frici, antrenamente și victorii.
Foarte refreshing – și ideea de comunicare cu totul, și cât de bine (și corect!) se vede și pe OOH!

sursă foto: our very own Cristi’s daily monitorizări journey
A No-Code Love Story @Fiverr (in-house)
Cam ca un avocado care pare perfect copt dar nu e. Așa spune Fiverr, sunt și aplicațiile create prin vibe coding – adică procesul prin care-i ceri inteligenței artificiale să-ți creeze de la zero site-uri/aplicații complet funcționale.
Adică AI & good vibes nu sunt de-ajuns? Cine-ar fi crezut!
Not same same @Samsung x DDB Aotearoa
Foarte fun și nu îndeajuns de populară e campania Samsung de lansare a noilor Galaxy Z Flip7 și Fold7 în Noua Zeelandă.
Insightul? Gen Zs cred despre sine că sunt extrem de nonconformiști, în timp ce mai toți folosesc același tip de telefon și se consolează cu aceeași experiență generică pe care, cel puțin în teorie, o resping.
#triggered
OOH of the week
The original blur rivals @Specsavers (in-house)
Contextuală? Count us in, mai ales dacă-i și outdoor!
Cam așa sunt execuțiile OOH Specsavers, live în jurul Wembley Stadium, acolo unde Oasis, și nu Blur (!) bifează nu mai puțin de 5 concerte în perioada asta.
Ce-ar fi putut fi doar o postare pe socials (printre alte mii care încearcă să bifeze și ele contextuala) devine astfel o campanie outdoor văzută de cel puțin 90.000 de oameni – într-o singură seară, la un singur concert! Ori 5!


sursă foto: Talon Outdoor
Own a piece of it @TD Bank x Ogilvy Canada
În Canada, TD Bank lansează o campanie outdoor care ilustrează – literalmente – posibilitatea de a investi în acțiuni fracționate, care-ți permit să cumperi doar o bucată dintr-o acțiune.
O limitare juridică previne brandul din a putea afișa siglele companiilor mari a căror (bucăți de) acțiuni le poți cumpăra – așa că TD găsește o soluție super creativă de a le sugera.
Un gimmick foarte ingenios și-o campanie care funcționează, totuși, la fel de bine și IRL, chiar și atunci când nu o vezi neapărat din unghiul perfect, ca-n fotografiile de mai jos.

sursă foto: La Réclame
bonus: Dr. Shats, of Shats Gastro, reporting for doody | 2025

sursă foto: OOHToday
As always, suntem oricând bucuroși să auzim de la tine ce ți-a plăcut săptămâna asta, ce ți-ar plăcea să citești aici, sau să ne trimiți și tu campaniile cool pe care le vezi sau la care lucrezi.
Iar dacă nu ne auzim încă pe e-mail, poate ar fi timpul să ducem prietenia la următorul nivel, ce zici? 👇🏻