IT’S TIME!
Confirmă și Mariah Carey, ca-n fiecare an, și toate magazinele în care-ai intrat și ai bombănit că nici bine n-a venit/trecut Halloweenul și au apărut globurile.
Noi nu ne plângem chiar deloc, dar te anunțăm că începând cu acest SCOOP și până la Crăciun, introducem o nouă categorie pentru toate campaniile Christmassy la care merită să te uiți.
Dacă nu-i tocmai pe gustul tău, feel free to skip it, vei găsi în continuare și alte campanii fără Moș Crăciun. Doar noi o să fim un pic triști, dar aia e, nu le putem avea pe toate!
de încălzit sufletul: Crăciun 2024
Aldi US și Leo Burnett lansează Swindle Season 2.0, o campanie de Crăciun care ia puțin peste picior dramele inerente cumpărăturilor pentru masa mesele din zilele magice.
Dacă ai încercat vreodată să fii gazdă în loc de oaspete pentru masa de Crăciun, sigur ai s-o găsești relatable. Also, good for you!
Și mai excited suntem pentru campania Aldi UK și Kevin the Carrot, mascota care chiar ne încălzește sufletul și care își face apariția de câțiva ani deja în spoturile Aldi de Crăciun.
Săptămâna trecută, brandul a pus de-un teasing pe socials.

sursă foto: Aldi UK
Un billboard care anunța că spiritul Crăciunului a sosit a fost, pare-se, vandalizat, iar spiritul furat.
Unde-o fi Kevin the Carrot când ai nevoie de el?!
🎅🏻 All’s well that ends well: Kevin the Carrot se întoarce să salveze Crăciunul
Azi (luni) de dimineață, Aldi a lansat, în final, campania de Crăciun, și misterul a fost deslușit: spiritul Crăciunului a fost furat de humbugs și e ținut prizonier!
O misiune aproape imposibilă, de n-ar fi Kevin the Carrot, care pornește în misiune alături de Katie the Carrot.
Câteva kaboooms și booby traps mai târziu, spiritul e eliberat și Crăciunul salvat!
E al nouălea an în care Aldi îl folosește pe Kevin în campaniile de Crăciun, care-a devenit rapid morocovul preferat al tuturor și-a plasat campaniile Christmassy ale Aldi drept unele dintre cele mai așteptate și îndrăgite reclame ale sezonului.
Că tot vorbeam de cele mai așteptate campanii de Crăciun, John Lewis lansează al doilea capitol din campania de anul ăsta, dar dacă te aștepți să verși câteva lacrimi, don’t.
Brandul a anunțat în septembrie că anul acesta lucrurile se întâmplă diferit, odată cu reluarea sloganului „Never Knowingly Undersold”, iar campania de Golden Quarter va conține, de fapt, trei capitole.
Primul, The Window, a fost lansat în septembrie, și nu-i deloc Christmassy.
Brandul spune că cel de-al treilea spot va fi lansat mai în preajma Crăciunului și că, de fapt, aceea va fi reclama tradițională de Crăciun pe care-o așteptăm cu toții.
Răbdare să avem numai!
🎅🏻 Masa de Crăciun, brought to you by The Big Friendly Giant & Sainsbury’s
Cu ceva mai multă emoție vine Sainsbury’s, care ni-l aduce pe the BFG să ne dea o mână de ajutor cu masa de Crăciun.
Sigur că o avem și pe Sophie, care în povestea noastră e angajata Sainsbury’s care îl ajută pe Uriașul Prietenos să găsească toate ingredientele de care are nevoie.
Nu se lasă cu prawn coattails, beef welly-boot sau wigs in blankets, dar ce-a ieșit e sigur delumptious.
Un pic de nostalgie, some brilliant storytelling și-un voiceover de Stephen Fry. Foarte bun!
🎅🏻 WHO is Waldo?! Etsy te provoacă să vezi cu adevărat
It’s always where’s Waldo, never who’s Waldo!, zice Etsy, care-și construiește campania de Crăciun cam pe același insight ca John Lewis (și Shutterfly, mai jos): oamenii se simt cu adevărat văzuți atunci când primesc cadouri care par făcute exact pentru ei.
Tot în sfera cadourilor personalizate și tot la un fel de give knowingly ne îndeamnă și Shutterfly, care se întreabă, pe bună dreptate: de ce ne dăruim atât de multe lucruri inutile?
Yup, se pune și lumânarea aia care ți s-a părut că miroase fain, și șosetele alea funny, și cravata lipsită de inspirație.
🎅🏻 It’s not that deep: Sephora te ajută să iei cadou tipei de la conta
Dacă Etsy și Shutterfly te-au făcut să te simți nasol, contează pe Sephora, care spune c’mon, it’s not rocket science!
Campania Don’t overthink it. Give something beautiful înlocuiește emoțiile și sentimentalismul cu umor și nu e deloc rău!
Conține o serie de spoturi menite să acopere cele mai frecvente situații: Your Aunt Aya, Your BFF’s Kid Xander, Your Husband Dan.
Mai jos ți-am lăsat Coworker Sandra pentru că pe lângă umor, mai avem ceva: o nouă ocazie de cumpărare (category entry point) pe care brandurile par să o ignore: momentul în care trebuie să cumperi cadouri pentru persoanele pe care nu le cunoști chiar atât de bine. Secret Santa @the office, anyone?
Presiunea de-a găsi cadoul perfect e reală, iar campania Sephora s-ar putea dovedi mai eficientă decât altele mult mai pe emoții.
hot¬
Sleep, or else: Salteaua IKEA te trimite la somn. Vrei-nu vrei!
Când tot ce-i în jur încearcă să te țină treaz, există o saltea IKEA somehwere out there construită să te facă să dormi.
Executat literalmente de IKEA și agenția Mother, acest insight arată cam așa. Vezi Thirst Trap mai jos, dar te distrezi fain și cu TikToker și Hustle Bro.
Wikipedia și agenția Virtue au lansat Knowledge is human, o campanie de brand menită să sărbătorească puterea cunoașterii, adevărului și colaborării.
Face asta printr-o campanie OOH – o serie de billboard trucks în New York și Los Angeles arată cum articolele Wikipedia sunt constant verificate și editate de sute de voluntari din toată lumea.

sursă foto: Little black book
Rain is bacon. Sau bacon is rain. În orice caz, ideea e că de fiecare dată când plouă în filme, ce auzi de fapt e sunetul baconului care se prăjește.
Cei de la Greenfield Natural Meat Co, un brand eco-bio-și-toate-cele de carne, s-au gândit să salveze săracii porcușori (și planeta), așa că împreună cu agenția No Fixed Address, și-au folosit baconul pentru a înregistra high-def o întreagă librărie de sunete, pe care au pus-o la dispoziția tuturor studiourilor audio.
Fiecare download e o donație către organizația One Tree Planted și ajută la restaurarea habitatelor naturale și plantarea de copaci.
Bacon is rain include și-o campanie digital OOH care rulează doar atunci când plouă, pe baza unui weather trigger. Vezi mai jos de ce 🙂

sursă foto: Media in Canada
Brian Cox merge la facultate în noua campanie Uber Eats
După ce ne-a ținut morală cu statul prea mult la birou pentru campania Asics luna trecută, Brian Cox se întoarce să ne arate că abonamentul Uber One pentru studenți e-atât de fain că merită să te întorci la facultate doar pentru asta.
Ceea ce face chiar el, spre suferința colegului de cameră.
Pizza Hut a lansat prima gamă de pizze frozen ca să arate că… Pizza Hut doesn’t do frozen.
Care-i faza?
Într-un stunt care-ar fi trebuit să rămână pe hârtie dacă a implicat și real shoppers, nu doar influenceri, Pizza Hut Middle East a lansat cu mare tam-tam noua gamă de pizza frozen în câteva supermarketuri din zonă.
Cutiile erau de fapt goale, iar un mesaj îi anunța pe oameni că Pizza Hut nu face frozen pizzas, dar poftim un cod pentru a comanda o pizza freshly-made din aplicație.
GM-ul Pizza Hut Middle East declară despre campanie: We wanted people to be engaged. This stunt allowed us to showcase our commitment to freshness. When people are surprised, they pay attention—and they remember.
De-acord, nu zicem nu, dar noi unii credem că un om normal, care a cumpărat o frozen pizza, cel mai probabil pentru că nu are timp de gătit sau vrea ceva bun rapid, și deschide cutia ca să găsească nimic își amintește mai degrabă cât de frustrant a fost să pățească asta, nu cât de proaspăt e aluatul Pizza Hut frământat zilnic.
Just saying 🤷🏻♀️
OOH of the week: London's unexpected lumps
Octombrie e, la nivel global, luna dedicată conștientizării și prevenției cancerului de sân.
Senior creatives Tom Charter și Ivo Lazarov s-au gândit să pună de-un reminder, dar unul ceva mai greu de ignorat.
Așa se face că în ultima săptămână din octombrie, Londra a fost împânzită de astfel de stickere și postere, alături de mesajul Every lump deserves attention. Checking your chest could save your life și un cod QR către Breast Cancer Now.

sursă foto: Tom Charter