Get The SCOOP
hot¬
Începem cu ceva scurt și funny, cum ne-am dori, de altfel, să fie și zilele de marți, miercuri, joi și vineri.
Fruit by the Foot ne îndeamnă să ne relaxăm mai mult, ceea ce nu-i rău deloc. Nu-i așa bine though dacă vrei să ai parte de un sărut înainte să-mplinești 80.
Campania semnată de Dentsu Creative cuprinde 3 spoturi, care mai de care mai absurde, și rulează în digital.
1 insight, 2 execuții: Burger King și Grubhub
Pe 26 septembrie, adică ziua în care se nasc cei mai mulți copii în UK, Burger King a lansat Bundles of Joy. Campania rulează în UK și cuprinde execuții print, outdoor și social.
Insightul? Prima masă după naștere e ceva nothing-short-of-dumnezeiască, așa cum arată și un studiu Momsnet comandat de Burger King.
Mai mult, 39% dintre mamele participante la studiu declară chiar că fix la un burger și niște cartofi prăjiți ar fi visat după naștere.
sursă foto: BBH London
Între timp și peste ocean, Grubhub, o platformă de delivery americană, lansase deja o campanie bazată pe mas-o-menos același insight.
Pe toată durata lunii august – luna cu cele mai multe nașteri din US, un voucher de 20$ a așteptat mamele pe un website dedicat, numai bun de folosit pentru prima masă după naștere.
Cele care au profitat de ofertă au primit și un abonament premium gratuit valabil 1 an. Smart!
Dincolo de execuțiile per se și faptul că panourile Burger King sunt mult mai estetice, campania Grubhub pare mai bine închegată.
Reușește să se infiltreze într-o nouă ocazie de consum fără să polarizeze excesiv, așa cum s-a întâmplat cu execuțiile Burger King.
Ajută faptul că basically au oferit mamelor o masă gratuită. Și mai ajută și că masa aia nu trebuie să fie musai un burger.
sursă foto: Contagious
Why did the ducks cross the road?
Nu știm, dar spotul ăsta de la AAA Insurance e tare haios și numai bun de încălzit sufletul.
Avem animăluțe drăguțe, un disco anthem memorabil, o povestioară simpatică și un happy end.
Toate într-o reclamă la asigurări auto. Se poate, deci, da?
Bonus: tagline-ul de final le leagă pe toate.
Rămânem în tărâmul industriilor cu reclame în general plictisitoare și ne minunăm și de aceste excuții faine outdoor.
Vin de la Telstra, o companie telecom din Australia și fac parte din campania multichannel Wherever we go.
Cine-i „we” și de ce nu e „you” nu știm, dar știm că atât de fain poate să iasă o campanie outdoor când o gândești cu canalul media în minte. Adică OOH-first.
sursă foto: Campaign Brief
Banana, anyone? Wellness Wednesday? Wake up & get up, zic Logan Roy și Asics
Dacă tot am ajuns la jumătatea SCOOPului, uite un îndemn de care ar fi bine să ascultăm mai des.*
Cel mai periculos lucru la birou? Nici șefu’ și nici mailurile pe care nimeni nu le-a cerut.
Ci biroul la care stăm 8-9-10+ ore pe zi.
Send this to your boss maybe? Vorba aia, când Logan Roy îți spune ceva, păi taci și asculți!
*dar nu chiar acum, după ce termini de citit tot SCOOPul…
Sour Patch Kids ajută Gen Zers să înțeleagă corporateza
Mai stăm un pic în zonă și ne bucurăm și de campania Sour Patch Kids.
Împreună cu agenția VML, tocmai ce-au lansat Sour Translator, o aplicație care-ți arată cam ce vor oamenii de prin corporații să spună și nu prea pot.
Poți să o încerci și tu aici, doar ține cont că nu prea știe ce înseamnă, de fapt, „kind reminder”.
sursă foto: Design Rush
Ce-au în comun milioanele de oameni care se uită an de an la Super Bowl?
1. Știu ei mai bine cum se joacă fotbal decât nefericiții de pe teren, care orice-ar face, nu-i bine.
2. Știu care-i treaba și cu reclamele.
Dacă din prima parte nu-ți iese mai nimic (poate doar aprecierea prietenilor), din treaba cu reclamele s-ar putea să te faci cu 1 milion de dolari și-un trip la Super Bowl.
Doritos relansează Crash the Super Bowl, competiția care încurajează fanii să creeze cele mai memorabile reclame pentru Super Bowl.
Campania a rulat vreme de 10 ani și a produs câteva dintre cele mai memorabile spoturi, printre care și Goat 4 Sale, pe care îl vezi mai jos.
OOH of the week: Trei, Doamne, și toate trei!
E cu mare aglomerație mare tura asta la OOH of the week. Nu ne-am putut hotărî, și-n plus, de ce să includem aici 1 campanie când putem pune 3?
Să începem, așadar.
E agitație mare la sosiri pe aeroportul din Sydney și totul din cauza unui billboard Specsavers care le urează călătorilor bun venit în… Melbourne.
For good measure, figura se întâmplă și la aeroportul din Melbourne.
Am mai vorbit aici despre platforma Should’ve gone to Specsavers și ne-am mai mirat de cât de consecvenți și totuși mereu originali sunt oamenii ăștia. Repetăm figura și acum.
sursă foto: Famous Campaigns
Start Line: Billboardurile Gymbox te provoacă la alergat
Am trăit s-o vedem și pe asta, și bine că am făcut-o!
Anything goes, zice Gymbox, o sală de fitness din UK care te acceptă și dacă te antrenezi pentru Jocurile Olimpice, și dacă nu s-a inventat încă ganteră suficient de mică să poți s-o ridici. Doar-doar să te apuci să faci mișcare.
Campania outdoor include 2 billboarduri și-o provocare pe cât de simplă pe atât de eficientă: ia-ți prietenii și vezi cine aleargă cei 10 metri de la start la finish cel mai rapid.
Campania vine în condițiile în care un sfert dintre britanici cred că s-ar califica lejer pentru Jocurile Olimpice din 2028 dacă s-ar apuca astăzi de antrenament.
6% dintre ei – adică 400.000 de oameni! – sunt și mai delulu și cred că s-ar putea califica pentru sprintul de 100m.
Lor le-a dat întâlnire Gymbox la billboarduri, unde a pus de-o competiție la finalul căreia cei mai rapizi au câștigat un abonament la sală de 1 an.
sursă foto: Trendhunter
Tot pe linia ooh + oonline = loove vine și ultima campanie outdoor pe SCOOPul ăsta.
E de la Oatly, care tare vrea să te convingă că merge să-l pui și în ceai.
Evident că am scris și noi pe numărul de WhatsApp și tare ne-am distrat cu botul AI. Accidental Intelligence, adică.
Am pus mai jos câteva screenshots, să vezi și tu. Primul dintre ele e de la un tip din UK, drept dovadă a primit și ceva mocăciuni.
Nouă AI nu ne-a dat nimic gratis, dar ne-a amuzat cu câteva melodii, ceea ce-a fost încă și mai bine. Ți-am lăsat și ție una, să te distrezi și tu! You’re welcome.
sursă foto: Dan Papworth-Smyt @LinkedIn
in other news
Altele cu care-ar fi bine să fii la curent:
– Intersport anunță parteneriatul cu EA Sports FC 25
– Naomi Campbell, Gigi Hadid și RuPaul omagiază the ultimate icon, Instant Eraser de la Maybeline
– Frappuccino te face să te simți mai bine decât dac-ai mângâia un ponei sau distruge un bubble wrap, demonstrează Starbucks într-un experiment social cu fix 3 participanți
– John Lewis lansează primul spot din seria de 3 Crăciunistice and we’re not impressed
– Wendy’s is once again savage și colaborează cu McBroken, site-ul care-ți arată de unde NU poți să-ți cumperi McFlurry
– Matthew McConaughey e în noul spot Uber Eats și scoate conspirația la iveală: fotbalul există ca să te facă să cumperi mâncare
– All of the clubbing, none of the headaches: Virgin Active lansează campania Leave the Cult, Join the Club
– Spotify lansează prima campanie outdoor în UK și aduce aminte brandurilor că sărbătorile vin, sărbătorile vin, sărbătorile vin!
Și-atât pe azi, că ți-a ajuns și ție, și nouă. Ne auzim săptămâna viitoare tot aici.
Până atunci, poți să ne scrii oricând pe thescoop@wink.ro.
N-avem bot cu inteligență accidentală, dar avem oameni și-s chiar deștepți și de treabă!