Get The SCOOP
hot¬
It’s the little things – și-n viață, și La Birou: Lavazza pune de-o reuniune The Office și-l introduce pe Luigi
Zău că n-am găsit campanie mai potrivită cu care noi să-ncepem SCOOPul și tu ziua.
Lavazza lansează Pleasure makes us human, o nouă campanie de brand and it’s all about the little things that make us human.
Printre care, se înțelege, se află și cafelutza (mai mult sau mai puțin) de dimineatză.
Dacă ești fan The Office (și-ar cam trebui să fii), ai să te super bucuri să-i vezi pe Steve Carell și John Krasinski back together și better than ever.
Și dacă ești… om, o să-ți placă tare și de Luigi, un robot adorabil și puțin prea curios.
Storytelling, umor exact cât trebuie, perfect match cu Steve Carell și John Krasinski, un robot de care chiar ne place și-un pic de la dolce vita. Mixul perfect, este?
Și dacă tot suntem în zonă, mai avem ceva.
E cu Will Ferrel și cu Fleetwood Mac și nu e comedie. Sort of, că amuzantă e.
PayPal și BBH lansează PayPal Everywhere, cea mai ambițioasă campanie PayPal din US de până acum.
Campania multi-channel rulează tot anul și include execuții OOH, digital media, streaming, podcasts, radio și influencer collabs pe social media.
Greenpeace vs. Dove: Real beauty isn’t toxic
Acum că am bifat campaniile ușurele și amuzante (mai avem și mai jos though), oamenii-cu-comunicarea zic c-am putea risca cu ceva puțin mai complicat.
Așadar, uite povestea pe scurt:
– acum două săptămâni, activiști Greenpeace au protestat la sediul Unilever UK împotriva Dove
– 16 dintre ei au fost arestați după ce au blocat căile de acces și au escaladat clădirea pentru a afișa bannerul de mai jos
– Dove și compania-mamă Unilever sunt printre cei mai mari poluatori la nivel global. Unilever este cel mai mare corporate seller de plastic sachets, ambalaje de mărimi mici și unică folosință aproape imposibil de reciclat.

sursă foto: The Drum
Acum câteva zile, Greenpeace a lansat Toxic Influence: The Dark Side of Dove.
Ți se pare că seamănă cu ceva ce-ai mai văzut? Nu ți se pare.
Îți aducem aminte de campania Dove de acum 2 ani despre influența toxică a social media, intitulată, oh ce coincidență!, Toxic Influence: A Dove Film.
Campania Greenpeace urmează aceeași rețetă Dove: documentary-style setting, luminile, muzica și chiar backgroundul arată exact ca-n spotul Dove.
Spotul a fost produs in-house și e promovat pe YouTube, Meta, TikTok, LinkedIn și prin colaborări cu influenceri.
Cât despre inițiativa Greenpeace și ce spune asta despre Dove, dacă ai timp și chef de investigat problema, ia de citește articolul lui Nick Ashbury, Truthiness isn’t beauty.
Până la urmă, când ești the ultimate purpose-led love brand și zici că lupți pentru o lume mai bună, ar cam trebui să te aștepți să fii și held accountable pentru asta.
Cam greu de digerat, știm, așa că-ți lăsăm aici un billboard cu un cățel.
El e Rory și e vedeta noii campanii Battersea Dogs & Cats, un adăpost de animale din UK, de unde a fost și el adoptat acum ceva timp.
Nu prea înțelegem ce zice, dar punem pariu că pune o vorbă bună pentru prietenii rămași încă în adăpost.

Winning isn’t for everyone. Neither is running, zic noile spoturi Nike
Nike lansează 3 noi spoturi, parte din campania Winning isn’t for everyone, despre care am mai vorbit aici în SCOOP.
Și-o dă ceva mai bine (sau mai la mijloc, mai bine spus) decât cu spotul narat de Willem Dafoe, Am I a bad person?
„If you don’t hate running a little, you don’t love running enough”, vrea să spună Nike cu aceste execuții.
Mult mai relatable și pentru omul de rând, care poate la fel de bine să urască să alerge. Fără să și iubească să facă asta. 🤷🏻♀️
Nici The North Face nu se joacă. Literally.
Brandul tocmai ce-a lansat We Play Different, o campanie-manifest care zice că nu-i nimic rău cu sporturile tradiționale și competițiile. Dar cu natura nu te joci.
Într-un loc fără reguli, arbitri și posibilitatea de-a greși, North Face plays different. Ca și cei care-l aleg. Bun, nu?
Încă una cu natura și tot așa de cinematică vine de la Ford, care vrea să demonstreze că nu-i despre destinație, ci despre călătorie.
Și orice călătorie-i mai mișto cu un Ford, right?
In all seriousness, campania asta e la ani lumină de cele mai multe reclame cu mașini și reușește să stea departe de clișee. Unde mai pui că-i și produsă impecabil!
Will the real Budweiser please stand up?
Budweiser Budvar vrea tare să știi că el e originalul și n-are nicio legătură cu Budweiserul american.
Așa că țipă din toți rărunchii în UK, pe billboards și transit media, să fie sigur că înțelege toată lumea once and for all.
Cam așa arată o execuție outdoor și faină, și eficientă: design simplu și memorabil, big product shot, copy pe care nu trebuie să-l citești de două ori să-l înțelegi. Evident, ajută și-o doză de umor și încă una de curaj.
Budweiser pune la punct și o campanie de PR prin care să-și sărbătorească fanii britanici care-și împart numele cu personalități americane faimoase.
Dwayne Johnson din Derby și Michael Jordan din Maidenhead o să aibă parte de ceva surprize.

sursă foto: Richard Sanna @Budweiser Budvar
Every pizza should be chased by a Pepsi
Așa a zis Pepsi și-apoi, s-a gândit s-o și facă. Literally.
Se pare că aproape jumătate din comenzile de pizza se întâmplă vinerea.
Așa se face că joi a apărut acest spot, Pepsi Chase Cars, numai bun să-ți aducă aminte că dacă tot bagi o pizza, măcar s-o faci cum trebuie.
Ba a și pus de-un deal cu patru dintre lanțurile de pizza din US, care-au oferit câtorva norocoși pizza gratis la achiziționarea unui produs din gama Pepsi.
The perfect stunt, de la insight la execuție!
Tot la categoria we-took-it-literally intră și această campanie outdoor de la SMARTY & The Gate și Zenith Media.
Billboards, proiecte speciale outdoor și-o stație personalizată de călători arată cam cât de flexibile sunt planurile rețelei de telefonie mobilă din UK.
SMARTY bifează și differentiaton și distinctiveness – campania poziționează brandul ca diferit de competitori prin serviiile ultra flexibile, în timp ce e și distinctive enough, adică pretty unique și ușor de identificat în ochii (și mintea!) consumatorilor.
Way to go!

sursă foto: Marketing Communication News
Can you handle the heat? Porsche îți arată cât de spicy conduci cu un sos Cayenne personalizat
Noul Porsche Cayenne e as spicy as it gets, zice Porsche Canada. Așa că pune la cale un altfel de test drive.
În Toronto, o mână de influenceri au participat la Porsche Cayenne Taste Drive.
Au condus noul Cayenne printr-o fermă de ardei iuți, timp în care li s-au măsurat datele biometrice și performanța la volan.
Cu ajutorul unui algoritm custom, fiecărui pilot i-a fost atribuit propriul scor Scoville. Și propriul sos Cayenne.
surse foto: The Kit & AdAge
Cornetto lansează colaje de vară la început de toamnă
Campania rulează în print și OOH și ce vezi mai jos sunt fotografii ale lucrărilor handmade, create de Cornetto și Lola MullenLowe Madrid după sute de încercări de-a combina ambalajul iconic Cornetto cu decupaje din ziare și reviste.
Un mod super creativ de-a domina un category entry point și de a crește mental availability. Ceea ce ne dorim cu toții!

sursă foto: The Drum
OOH of the week: 6.929 baloane aniversare pentru tot atâtea vieți pierdute
Suicidul este principala cauză a decesului pentru tinerii sub 34 de ani din UK.
În ultimii 10 ani, nu mai puțin de 6.929 dintre ei și-au luat viața. Nici ei, nici oamenii dragi lor nu au mai apucat să îi sărbătorească.
Organizația caritabilă Campaign Against Living Miserably (CALM) împreună cu adam&eveDDB au lansat Missed Birthdays. Pentru că să vorbești despre asemenea cifre e una. Să reușești să le arăți magnitudinea e altceva.
Campania rulează în print și outdoor, iar săptămâna trecută a inclus și instalația pe care o vezi mai jos.
Fiecare balon corespunde unei persoane care și-a luat viața în ultimii 10 ani și aniversării pe care nu a mai sărbătorit-o.

sursă foto: AdAge
in other news
Pentru că s-au mai întâmplat și altele, mai bune sau mai puțin bune, uite cu ce ar fi bine să fii la curent săptămâna asta:
– Shopify anunță parteneriatul cu Roblox și devine prima platformă de e-commerce integrată în joc
– Perelel și actrița Mandy Moore lansează campania Perelel Universe în US și cere autorităților să crească finanțarea pentru women’s health research
– Apple lansează prima campanie pentru Apple Intelligence într-o serie de spoturi cu Bella Ramsey
– Wrangler e nostalgic și romantizează the American West în noua campanie Good Mornings
– campania toamnă/iarnă 24 Zalando te ajută să răspunzi la întrebarea cea-de-toate-zilele: What do I wear?
– Amazon Business îl ajută pe Leonardo da Vinci să-și dezvolte afacerea în Leo’s Inventions
Atât pentru săptămâna asta, că ți-am dat destul de procesat. Să ne citim mult și bine și data viitoare!*