Get The SCOOP
hot¬
McDonald’s a împlinit 50 de ani de prezență în UK și sărbătorește în marele stil nostalgic. Căci cine nu a fost vreodată la o petrecere aniversară la Mec?
Oatly does it again.
De la spațiu media gratuit oferit producătorilor de produse lactate dispuși să-și declare amprenta de carbon – an offer they could (and did) refuse – la luarea cu asalt a unei petreceri cu înghețată în Washington cu un food truck numit Dairy Deprogramming Zone. Oamenii s-au enervat nițel, a venit puțin și poliția… ce să zicem, frosty!
Tot despre human-made-climate change și consecințele auspra faunei și habitatului natural e și spotul celor de la RSPB. 1 din 6 specii e în pericol de extincție în UK, which is why „we campaign because they can’t”.
Crezi că ești the biggest coffee lover? Think again.
Asta a zis și Coffee-Mate, dar nu i-a prea ieșit. O campanie super haioasă, în care se iau la ceartă un vampir, Doamne-Doamne și Yeti.
Jason Momoa revine cu un nou ad pentru Guinness. Anyone else drooling? După un Guinness, adică.
Și dacă tot am ajuns în zona de celebrities, uite the collab we never knew we needed: Joey Fatone de la NSYNC și A.J. McLean de la Backstreet Boys lansează primul lor EP. Iced EP, sponsored by Dunkin’, căci cine altcineva putea facă așa ceva, e deja pe Spotify. Refresher Season is our personal favorite și nu putem să nu ne gândim că tare bine-ar merge cu un holiday season 👀
Cine zice că nu poți face influencer marketing fără influencer? Sau că nu poți pune cârnați pe billboard în Toronto?
Field Roast, o companie de produse plant-based, iese cu o super contextuală și se insinuează foaaarte eficient în hype-ul noului album al cântăreței Charli XCX intitulat, you guessed it, Brat.

sursă foto: Creative Review
If Crocs and Twilight had a baby, this would be it. Cine știe cunoaște: once you go Croc, you never go back.
Ce știe un robot despre dragoste, se întreabă Etsy. Și tot Etsy răspunde în noua campanie „Keep commerce human”.
Toys ‘R’ Us lansează ce pare a fi primul ad creat integral de inteligența artificială.
Nu știm tu, dar credem sincer că după acest uncanny valley vibes flop, creativii dorm mult mai bine noaptea. Doar pentru că poți folosi AI pentru orice nu înseamnă că ar și trebui s-o faci, poate? Just saying.
Se poate, por supuesto, să folosești AI for good, not just for the sake of it. Și fix asta a făcut Pedigree prin campania „Adoptable”, care a luat un binemeritat Grand Prix la Cannes în categoria Outdoor. Uite fix genul ăla de campanie la care-ți dorești să te fi gândit și tu.
(Galaxy) AI is here, zice și Samsung, dar până la urmă „the next big thing is you”.
Spotul Samsung nu are cute little puppies, dar are cute little teenagers care sunt ajutați să-și facă prieteni în toate colțurile lumii cu ajutorul Galaxy AI. Ceea ce e la fel de cool.
Că tot vorbim de Samsung, Galaxy AI se-nțelege tare bine și cu the humans of WINK.
Pe încercatelea! Altfel spus, am bifat încă un super proiect 3D, și nu oricum, ci pe cel mai nou ecran digital marca Samsung din Iulius Mall Cluj-Napoca. Până ne revenim și scriem așa cum trebuie despre asta, vezi mai jos o filmare de la fața locului.
Ce fel de oameni am fi fost dacă nu am fi inclus în acest SCOOP măcar două campanii de la EURO 2024? Din seria ce-am văzut și ne-a plăcut și merită să vezi și tu e și această campanie outdoor de la Specsavers, care reușește să traducă – literalmente – deja-faimosul „Should’ve gone to Specsavers” în contextul EURO 2024.

sursă foto: The Drum

sursă foto: Retail Gazette
WeRoad, o companie de travel care organizează vacanțe de grup, îi anunță pe doi dintre jucătorii lăsați acasă de Gareth Southgate, managerul echipei de fotbal al Angliei, că e ok, pot oricând să se alăture grupurilor WeRoad. Very cool!

sursă foto: The Drum
Nici fără campanii contextuale Olympics nu se putea, și nici fără Coca-Cola. Pam, pam!
Noul spot Coca-Cola „It’s Magic When the World Comes Together” sărbătorește unity in difference – chiar și atunci când vorbim de rivalități între atleții de la Olympics. Un fel de trăiască capra vecinului, pe românește, dacă ar putea capra să bea Coca-Cola.
And it’s lit! Snoop Dogg jurizează – în stilul Jocurilor Olimpice – tehnica Marthei Stewart de aprindere a lumânării cu Bic EZ Reach. Evident, she gets the Gold!
În 2012, Channel 4 lansa spotul TV „Meet the Superhumans” despre sportivii cu abilități speciale care participau la Paralympics. Spotul era menit să sublinieze obstacolele de neimaginat pe care acești oameni trebuie să le depășească pentru a performa.
Între timp, pentru campania 2024 Paralympic Games, superhumans au devenit just humans, care se confruntă cu aceleași obstacole și probleme ca toți ceilalți sportivi: gravitație, timp, forță de frecare, greutate. Niciuna nu ține cont de dizabilități. O schimbare binevenită de direcție și-un spot musai de vizionat.
OOH of the week
Consent is always sexy!
Am promis 3 noi categorii, așa că iat-o pe prima. OOH of the week nu s-ar fi putut duce săptămâna asta altundeva decât la această campanie Archer, chiar dacă nu-i tocmai nou-nouță, ci de pe la final de iunie. Anyway, Archer e o aplicație de dating care nu are nimic împotriva d*ick pics. Doar să vrei să le vezi.


sursă foto: Muse by Clios
de citit, privit, gândit, share-uit
Cu mare tam-tam și în aplauzele tuturor, inaugurăm și această nouă rubrică, menită să adune ce mai citim, privim și share-uim fain între noi, acum și cu tine. Altfel spus, găsești aici articole și resurse care să-ți dea de gândit, să-ți aducă ceva inspirație, sau măcar să te provoace să privești lucrurile diferit.
Prima și prima dată, împărtășim cu tine colecția completă de idea boards ale campaniilor înscrise la Cannes Lions 2024. Cum au ajuns cele mai mișto campanii de la idee la execuție și unde s-a pierdut insight-ul pe drum găsești în această super resursă pusă laolaltă și împărtășită gratuit de Francescopaolo Cimino și Angela Palumbo. O găsești aici.

Cannes 2024: ce cred consumatorii despre campaniile premiate
Dacă tot ne-am întors la campaniile de la Cannes, ce-ar fi să ieșim puțin din bula creativilor și să vedem și ce cred muritorii de rând, aka the actual consumers, despre campaniile premiate? Oamenii de la System 1 au testat 100 de campanii printre 15.000 de consumatori din toată lumea. Ce-a ieșit, vezi aici.

sursă foto: The Drum
ce zice designerul
În afară de „unde-i brieful” și „am zis că e gata luni, dar n-am zis care luni”. Habar nu avem ce-o să punem aici, doar știm sigur că oricui i-ar fi rândul să vină cu ceva pentru rubrica asta, sigur va fi ori amuzant-haha ori amuzant-cries-in-graphic-design. Vezi tu care și cum.

sursă foto: Tom Fishburne @The Marketoonist
For what it’s worth, e de acord și copywriterul.