Crăciunul pare că vine mai devreme în 2025, căci primele campanii Crăciunistice s-au lansat anul acesta chiar înainte de Halloween.
Ne-am adaptat și noi și-am dat startul celui mai așteptat ad round-up al anului!
Adunăm aici reclamele de Crăciun de peste tot din lume pe care-i musai să le vezi – numai bune de încălzit sufletul, dezbătut sau judecat, după caz.
Vezi mai jos ce-a apărut so far, salvează articolul și întoarce-te aici din când în când for an update!
PS: Ai văzut o campanie care ți-a plăcut și nu e pe listă? Ar fi păcat să n-o știm și noi și toți cei care poposesc aici, așa că trimite-ne un link, ceva, la oohub@wink.ro. Tot acolo primim și aprecieri!
Coca-Cola x WPP x Secret Level x Silverside AI: Refresh Your Holidays
Holidays are coming indeed, just cheaper and faster.
Coca-Cola spune că tehnologia AI a progresat, așa că își updatează spotul de anul trecut – adică scoate cadrele cu oameni și adaugă toate animăluțele drăguțe la care s-a putut gândi. Și pe care le-a putut genera. Așa că ce-a ieșit e basically cute animals existing near Coca-Cola trucks.
Ce-a rămas neatins din reclama originală din 1995, te întrebi? Well, coloana sonoră originală. That’s pretty much it.
În ciuda valului de reacții negative de anul trecut, oamenii de la Cola spun că reclama a funcționat foarte bine, așa că au mai băgat o fisă și anul ăsta.
Și e, cumva, lesne de înțeles de ce: the average consumer se prea poate să nu fi observat că real magic a fost înlocuit de AI, și chiar dacă a băgat de seamă, să nu-i pese prea tare oricum. Dar asta se întâmplă doar datorită grămezilor de distinctive assets – melodia, Moșul, urșii polari etc. – și asocierii generale cu Crăciunul la care Cola a tot lucrat în ultimii cel puțin 30 de ani și pe care oamenii le recunosc – încă! – în spoturile noi cu AI.
Dacă ne întrebi pe noi, that’s their free pass. Cât va mai funcționa, totuși, nu știm, dar abia așteptăm să aflăm.
Starbucks x Anomaly NY: Drawn Together
De încălzit sufletul, nu alta, e campania Starbucks, care folosește ilustrațiile – făcute și animate de mână! – ale artistului Geoff McFetridge. Just fun enough și cozy enough cât să te lase și cu zâmbetul pe buze, și cu nevoia subită de-a bea ceva-cu-frișcă din cănile crăciunistice Starbucks.
Apple x TBWA\Media Arts Lab: A Critter Carol
Tot făcut de mână – and proudly so! – e și spotul Apple, care vine la pachet cu un making-of generos, ca să te convingi că nu-i nici cu AI, nici cu CGI, ci cu iphone 17 Pro și ceva blood, sweat and tears.
Campania de Crăciun vine după ce Apple a anunțat – la fel de mândru – că noul intro Apple TV, care are acum și identitate audio, e făcut 100% de oameni, the old-fashioned way, fără AI sau efecte speciale (vezi BTS).
Take that, Coca-Cola!
Birra Moretti x WINK: Plăcerile simple ale vieții

Fără blood, dar cu sweat & the ocassional tears vine și activarea 3D OOH anamorfică Birra Moretti – we would know!
Van-ul Birra Moretti revine pe ecrane și-o face în mare stil, căci nu se vede doar în Timișoara de data asta, ci și în Iași, Craiova, Cluj-Napoca, Brașov și București.
Din Timișoara în toată țara, altfel spus. Lesne de înțeles că suntem cât se poate de mândri să punem umărul la extinderea campaniei festive Birra Moretti la care am lucrat împreună cu Namogo și care-a avut atât de mult succes anul trecut! Aici mai multe.
Save the Children x Ace of Hearts: The One Delivery that Matters
Cu referire – mult mai puțin subtilă, de data asta – la Coca-Cola, e și campania Save the Children, care se folosește de legendarul camion roșu pentru a-ți arăta că unele livrări sunt ceva mai importante decât altele. Mai ales de Crăciun!
Disney x adam&eveDDB: Best Christmas Ever
Probabil una dintre cele mai bune campanii de Crăciun – și de anul ăsta, și all-time-ever.
Nu-i vreo surpriză că vine de la Disney, deși The Boy and the Octopus de anul trecut ne-a făcut să ne întrebăm cum vor reuși oamenii de la Disney să scoată ceva și-mai-și.
Well, uite așa. And that’s how you make everyone’s holiday magic!
Campania a cuprins și-o activare digital OOH – Disney și-a invitat fanii din toată lumea să-și trimită propriile doodles, iar câteva dintre ele s-au văzut pe billboardurile din Times Square.
sursă foto: Disney
PETA UK x Grey London: Happy Christmassacre
Pare un moment bun să includem și campania PETA UK, asta în caz că Disney ți-a încălzit sufletul prea tare și ai nevoie de un reality check.
Here it is, cu tot cu o serie de execuții OOH la fel de creative și gut-punching!
sursă foto: Campaign Brief
itsu x Block Report: Christmas is a tough time
Tot cu un soi de anti-Christmas Christmas ad vine și itsu, un brand de mâncare asiatică.
Granted, spotul nu se vede pe TV, dar face turul rețelelor sociale și pe bună dreptate. itsu știe că nu-ți arde de mâncare healthy de Crăciun, iar asta e perfect ok. Refreshing, nu?
Orange x Publicis Conseil: Whatever your Christmas
Și Orange e aici, și nu doar după, ca itsu, ci mai ales în timpul.
Sărbătorilor, that is, care, așa cum află Orange dintr-un studiu și noi, toți ceilalți din… viață, Crăciunul aduce cu sine și grămezi de stres, nu doar de cadouri.
Fear not, căci Orange e aici – literalmente – și vine cu tot cu o reinterpretare a Recviemului lui Mozart, cântată chiar de angajații Orange.
Waitrose x Wonderhood Studios: The Perfect Gift
@Hallmark Christmas movies, you got some serious competition this year!
Dragostea trece prin stomac, descoperă Joe Wilkinson, adică Phil Phil, un văduv care-a cam renunțat la dragoste după ce soția defunctă i-a dat indicații clare: singura persoană cu care e ok să-și refacă viața este nimeni alta decât Keira Knightley.
Să vezi și să nu crezi, fix peste ea dă la raionul de brânzeturi în supermaketul Waitrose, și uite așa iese un rom-com de 4 minute à la Love Actually.
Tare curioși să vedem ce-o să facă anul viitor Waitrose – sau mai bine spus, ce gen de film o să aleagă, căci îți aducem aminte că au bifat deja, anul trecut, și un murder-mystery à la Agatha Christie.
Până una-alta, o declarăm una dintre cele mai bune campanii de Crăciun de anul ăsta, și pentru idee, dar mai ales pentru cât de fain e declinată literalmente peste tot – TV, print, OOH, bloopers de la filmări și tot felul de short form pe socials, inclusiv un spot CGI.
surse foto: Talon & Creative Salon
Shelter x Don’t Panic London: Earworm
Printre branduri care descoperă brusc „magia Crăciunului” în tot felul de povești lacrimogene sau Coca-Cola, a cărei magie e, de doi ani încoace, rezultatul unor prompturi, organizația caritabilă Shelter vine să-ți demonstreze că uneori, Crăciunul arată și așa.
O campanie cu un buget infinit mai mic, dar care reușește, cumva, să răsune mai sus și tare decât tot ce vezi în perioada asta de la branduri cu nume mult mai răsunătoare.
Tesco x BBH London: That’s What Makes It Christmas
It’s the little things, descoperă Tesco, care decide să sărbătorească anul ăsta toate lucrurile mici care fac Crăciunul cea mai haotică, ciudată și minunată perioadă din an.
Campania e gândită ca o serie de spoturi independente de 10-30 secunde, fiecare cu o poveste și-un scenariu specific, astfel încât să acopere cam toate tipurile de audiență. Le găsești pe toate aici.
O abordare fresh și sincer foarte relatable, cu execuții foarte faine și in-store și în OOH!








LEGO x Our LEGO Agency: Is It Play You’re Looking For?
Hello! Is it play you’re looking for?, îl întreabă LEGO pe Eddie, protagonistul noului spot de sărbători.
Se face că fix ăsta era cazul, și nu-i trebuie lui LEGO decât 97,000 de piese, 220 de figurine animate și o adaptare delicioasă a piesei lui Lionel Ritchie ca să-l facă pe Eddie să dea screen time pe play time.
Campania se vede și într-o execuție anamorfică la fel de faină, în Times Square.
sursă foto: Dream Outdoor
John Lewis x Saatchi & Saatchi: Where Love Lives
If you can’t find the words, find the gift – aah, cât de simplu și frumos spus și arătat în acest spot care nu are nevoie de vreun personaj fantastic (ca planta carnivoră din Snapper: The Perfect Tree, 2023 sau omul de zăpadă fermecat din Give a Little Love, 2020) ca să-ți arate că uneori, cuvintele chiar sunt de prisos.
Aldi UK x McCann Manchester: Marry Christmas
Kevin the Carrot se întoarce pentru al zecelea an la rând în campania Aldi UK de sărbători, care se întâmplă ade data asta într-o serie de 3 episoade.
Dacă anul trecut l-a prins salvând spiritul Crăciunului, misiunea-i pare mai grea acum, căci nu trebuie decât să-și salveze căsnicia.
De la primul episod, lansat la început de noiembrie până la grand finale a durat ceva, dar Aldi UK a făcut o treabă foarte bună întreținând misterul printr-o serie de execuții multi-channel: digital OOH roadblocks, advertoriale print, o serie limitată de inele de logodnă, mesaje și note vocale obținute „pe surse” din grupul de WhatsApp al petrecerii burlacilor, publicate pe socials, și colaborări cu rețele TV care anunță episoadele drept breaking news.

surse foto: Bauer Media Outdoor & McCann Manchester
Sainsbury’s x New Commercial Arts: The Unexpected Guest
The Big Friendly Giant se întoarce pentru al doilea an la rând în campania de Crăciun a Sainsbury’s. De data asta, face echipă cu Annie pentru a salva mesele de Crăciun de lăcomia lui The Greedy Giant.
Mascots are always a good idea, mai ales când sunt inspirate din personaje atât de cunoscute și iubite precum Uriașul Prietenos, și când sunt folosite consecvent, așa cum pare că face și Sainsbury’s.
Amazon (in-house): 5-Star Theater
Apropo de consecvență, despre care tot vorbim time & again, ne bucurăm să vedem că Amazon decide să relanseze Joy Ride, spotul de Crăciun din 2023, în loc să lanseze și el, ca aproape tot brandul, o nouă campanie de sărbători.
Joy Ride e una dintre cele mai eficiente campanii de Crăciun – nu doar pentru Amazon, ci și raportat la toate celelalte campanii crăciunistice ale tutuor celorlalte branduri. That’s something!, iar oamenii de la Amazon fac foarte bine să-și astâmpăre nevoia de nou și să mizeze pe ceva ce a demonstrat deja că funcționează excelent.
Excelent a funcționat și prima serie de recenzii de produs interpretate de Adam Driver, așa că Amazon mai bagă o fisă și aduce înapoi Five Star Theater, de data asta cu Benedict Cumberbatch. Vezi și: Bidet, Green Machine, Penguin, și Yoga Chair.
Morrisons x Leo Burnett UK: A Year In The Making
O abordare ceva mai practică, dar deloc lipsită de emoție vine de la Morrisons, care găsește modul perfect, dacă ne întrebi pe noi, de a face un Christmassy spin platformei de brand Fresh from Market Street, lansată la început de an.
San Pellegrino x Ogilvy North America: Holiday on Italian Time
San Pellegrino lansează Holiday on Italian Time, campania de sărbători care analizează legătura inexistentă a italienilor cu timpul.
În primul spot, Italian Time Explained, Diane Morgan se semi-întoarce în rolul lui Philomena Cunk ca să-ți explice de ce timpul petrecut de italieni la masă nu se măsoară în ore, ci în numărul de verișori, povești care trebuie musai repetate și volumul de leftovers.
Și mai delicioasă e execuția de mai sus, cu Stanley Tucky Tucci, cel mai faimos italian născut în Peekskill, New York.