This week's specials
Get The SCOOP
hot
Everyday magic @OpenAI x Isle of Any
Real humans filming&photographing other real humans with real emotions in real settings and then sending that out via the realest mediums out there: TV and OOH.
You know, the old-fashioned way. N-ai zice, dar chiar așa a procedat OpenAI pentru prima campanie de brand ChatGPT.
Cele trei spoturi (vezi și Dish și Road Trip)- filmate pe 35mm, exact ca Gone with the wind în 1939, și la fel de AI slop-less, înfățișează scenariile de zi cu zi și micile victorii, dacă vrei, la care ChatGPT dă o mână de ajutor.
Campania rulează în UK și US și vine în contextul în care doar 4-6% dintre utilizatorii de ChatGPT folosesc variantele plătite, iar ritmul de creștere și atragere de noi utilizatori a început să scadă.
Rău nu a făcut ChatGPT, care for all its talk of disruption, a ales până la urmă calea bătătorită în construcția de brand: broad reach și excess share of voice pentru construirea de mental availability, storytelling pentru conexiunea emoțională.
Doar că deși ChatGPT e cea mai folosită platformă de generative AI, poate n-ar strica puțină diferențiere (pe care o poate, totuși, obține, în timp, păstrând ideea campaniei), căci aceste execuții ar fi putut la fel de bine să funcționeze și pentru Gemini (care a încercat ceva cu Dear Sydney, dar mai bine n-ar fi făcut-o), Copilot (care a și scos ceva asemănător anul trecut) sau Claude, despre care vorbim un pic mai jos.
sursă foto: Little black book
Keep thinking @Anthropic x Mother London
Aaaaand that’s how it’s done!
A lansat și Anthropic prima sa campanie de brand, sub platforma Keep Thinking, și uite cum poziționarea Claude, doar intuită până acum de cei curioși să-l încerce, devine foarte clară: your AI-thinking partner, emphasis on YOU doing the thinking!
Mai puțin despre căutat rețeta perfectă sau creat planuri de antrenament și mai mult despre probleme complexe, deep research și rezolvat, în general, lucrurile care te țin treaz noaptea.
Nu mai spunem că spotul e peste-poate de bun!
sursă foto: Creative Salon & Ad Age
Andrei-our-excentric-graphic-designer x City-Split-our-new-digital-totem
Și dacă tot suntem la world-firsts, uite și prima instanță – documentată până acum – când o izbitură nu a rezultat în stele verzi pe pereți.
Ci în City Split în Iași, noul totem digital realizat de Mall Moldova în parteneriat cu yours truly, poziționat așa-cum-se-face la cea mai tranzitată intrare&ieșire din oraș.
Am scris fără glume și chiar cu cifre de audiență aici: Comunicare OOH 360°: spre oraș și în afara lui. Un nou totem digital de mari dimensiuni la intrarea în Iași
ps: Andrei-our-excentric-graphic-designer nu a fost concediat după acest reel. Încă.
Niciun proiect fără dramă @Hornbach x HeimatTBWA\
Reală, viscerală și mai ales bold, așa cum ne-a obșinuit, e și noua campanie de brand globală Hornbach, cu tot cu acest mini-film căruia i-am dat play deja de cel puțin 32874632 ori.
De ce să fie ușor când poate fi greu, sincer? Până la urmă, drama de azi e reușita de mâine. După cum au aflat inclusiv oamenii de la Hornbach, care-au construit și ei DIY scena pe care o vezi în spot.
Campania e tradusă foaaarte fain și-n OOH și e păcat să nu o vezi, așa că-ți lăsăm aici două execuții culese din străfundurile facebookului.

sursă foto: #CrazyCreatives @Facebook
Anything for Cheetos @Cheetos & Netflix x Isla México
După ce l-a anunțat pe Thing ca noul ambasador de brand (am scris despre asta aici), Cheetos lansează în Mexic Anything for Cheetos, adică 1 minut jumate de Thing încercând să deschidă o pungă de Cheetos în orașul ficțional Jericho din Wednesday. Și cu Llorona pe fundal.
Fain, dar cine-i spune lui Thing că are probleme mai mari? Gen… îi lipsește gura?
Fall for your favorites @Panera Bread x 72andSunny NY
Panera Bread, lanțul de restaurante de peste ocean, și-a lansat un nou meniu de toamnă:
– Dean, the dependable Fireside Chilli
– Logan, the rich Autumn Squash Soup
– și Jess, the now-you-see-me-now-you-don’t Black Bean Soup (care lipsește și din spot)
@non-Gilmore-Girls-fans: do better!
Katie Couric gets regular screenings @Colorectal Cancer Alliance x Maximum Effort
Katie Couric se alătură inițiativei Lead from Behind susținută de Colorectal Cancer Alliance, o serie de spoturi PSA menite să crească nivelul de conștientizare și să promoveze screeningul pentru cancerul colorectal.
Spotul folosește (in)faimoasa campanie American Eagle cu Sydney Sweeney pentru a readuce în discuție genetica – de data asta, cu referință la cancerul colorectal, nu la blugi.
PSA-ul de față nu-i vreo întâmplare, căci în 2000, după ce și-a pierdut soțul care suferea chiar de cancer colorectal, Couric și-a transmis colonoscopia în direct la Today Show – un moment pe cât de dezbătut pe atât de eficient: imediat după, rata de colonoscopii în SUA a crescut cu 20%, iar rezultaltul a devenit cunoscut după „The Couric Effect”.
OOH of the week
The whole picture @The Guardian x Lucky Generals
Printre videouri cu pisici, știri despre războaie, ultima declarație a lui Trump și endless AI slop, devine din ce în ce mai greu să fii la curent și mai ales, să vezi imaginea completă.
Știe și The Guardian, care lansează o campanie menită să ne amintească că jurnalismul global, independent și liber e mai valoros ca niciodată.
Campania se vede peste tot în New York și a cuprins și-un billbord interactiv, care a invitat trecătorii să dezlipească benzile negre pentru a descoperi întregul mesaj.

sursă foto: Little black book
Billboard mistake @Specsavers (in-house)
Nu credem să fi ratat vreo campanie OOH de la Specsavers și nu ne dezicem nici de data asta.
Multe nu avem de spus decât că se întâmplă în Sydney, pe cel mai mare billboard din jumătatea de sud a globului.
În rest, no notes, kudos, ne dăm jos pălăria, ne aplecăm în semn de respect, plecăm acasă.

sursă foto: Little black book
bonus: Not from here @Grab x Gigil, septembrie 2025, Filipine
As always, suntem oricând bucuroși să auzim de la tine ce ți-a plăcut săptămâna asta, ce ți-ar plăcea să citești aici, sau să ne trimiți și tu campaniile cool pe care le vezi sau la care lucrezi. Ne găsești la thescoop@wink.ro și suntem chiar simpatici, pinky promise.
Iar dacă nu ne auzim încă pe e-mail, poate ar fi timpul să ducem prietenia la următorul nivel, ce zici? 👇🏻