This week's specials
Get The SCOOP
hot
Creativity: Dead or Alive? @D&AD x Uncommon Creative Studio
Creativity is dead, long live creativity! Sau, mai mioritic dacă vrei, Jana nu e moartă, Jana se transformă.
Vorbim mult despre creativitate, și tot mult ne plângem că nu se mai fac, dom’le, reclame așa cum se făceau odată, nu mai are nimeni curaj, nu-și mai asumă nimeni riscuri, vine (a venit?) AI-ul și ne ia joburile, totul e cuminte, totul e doar ceva-să-placă-la-toată-lumea, s-a terminat, we’re doomed.
E un discurs pe care sigur l-ai întâlnit dacă ai deschis vreodată LinkedIn sau poate concluzia la care ai ajuns chiar tu dacă mai deschizi TV-ul din când în când.
Deplângem moartea creativității, spun oamenii de la D&AD și Uncommon, și-o facem aproape jurnalistic, ca într-un reportaj breaking news cu titlul „operația a reușit, pacientul e mort!”
Așa a apărut această campanie-manifest, împreună cu o serie de resurse menite să spună întregii industrii că cea mai mare amenințare pentru creativitate nu e AI-ul, frica de risc sau short termismul. Ci apatia.
Creativitatea, chiar dacă arată diferit, e alive and well. As long as people are.

sursă foto: Little Black Book & Roastbrief
Timothee_Chalamet_ internal_marketing_meeting_ MartySupreme.mp4 @A24
Apropo de creativitate și lucrurile care o omoară, ia de te uită – dacă poți – la toate cele 18 minute ale acestui meet pe Zoom, în care Timothée Chalamet prezintă, chipurile, echipei de marketing A24 ideile lui geniale pentru promovarea noului film, Marty Supreme.
Așa-i că there’s no such thing as a unique experience?! Sigur, poate că nu ți s-a propus neapărat să vopsești Statuia Libertății în portocaliu sau să arunci mingi de ping-pong dintr-un dirijabil la un festival, dar ceva pe-acolo tot ai auzit.
Gluma-glumă, dar treaba cu dirijabilul chiar s-a întâmplat, minus mingile de ping-pong, în Texas, Arizona, LA, dar și pe google, unde-l vezi dacă dai căutare după numele filmului.
Holiday on Italian Time @San Pellegrino x Ogilvy North America
Tot cu un skit vin și oamenii de la San Pellegrino, parte a campaniei de sărbători Holiday on Italian Time.
În primul spot, Italian Time Explained, Diane Morgan se semi-întoarce în rolul lui Philomena Cunk ca să-ți explice de ce timpul petrecut de italieni la masă nu se măsoară în ore, ci în numărul de verișori, povești care trebuie musai repetate și volumul de leftovers.
Și mai delicioasă e execuția de mai jos, cu Stanley Tucky Tucci, cel mai faimos italian născut în Peekskill, New York.
By the way, adunăm toate campaniile crăciunistice pe care-i musai să le vezi aici: [live updates] Christmas ads round-up ’25. Check it out!
The Undercover Ad @Standard Bank x M+C Saatchi Abel
Încă un exemplu fain de publicitate care nu se simte ca publicitate vine de la Standard Bank, care lansează The Undercover Ad, campania de Youtube PPC advertising la care oamenii nu s-au grăbit așa tare să dea skip.
Campania folosește AI pentru a integra perfect reclamele Standard Bank în playlisturile utilizatorilor prin generarea a 17 piese, toate declinate din același script și aliniate cu cele mai ascultate genuri muzicale din Africa de Sud, de la afrohouse la country rock.
Is Iceland AI generated? @Icelandair x Kubbco
Pentru echilibru, completăm cu ceva care sigur nu-i generată cu AI: Islanda!
Oamenii de la Icelandair, compania aeriană națională a Islandei, au observat că devine din ce în ce mai greu să convingă turiștii că materialele pe care le folosesc pe socials cu minunțiile din Islanda sunt complet reale, așa că au pus de-o campanie care să lămurească lucrurile once and for all.
This is not AI a început în aprilie cu o campanie OOH în 13 mari orașe din State și Europa (vezi foto mai jos) care cerea companiilor AI să refuze să înfrumusețeze/genereze imagini cu Islanda, iar acum vine să convingă și conspiraționiștii că Island is the real unreal.
sursă foto: Icelandair
OOH of the week
It Happens on PS5 @Sony Interactive Entertainment x adam&eveDDB
La început de noiembrie, Sony a lansat It Happens on PS5, campania globală care sărbătorește 5 ani de la lansarea consolei.
Dincolo de cele 3 spoturi (Stunt Jump, Unexpected Catch, Crash Landings), ne-au atras atenția excuțiile OOH, care-s pur și simplu out of this world!
Greu să ținem pasul cu toate, căci se întâmplă peste tot în lume, dar îți lăsăm mai jos câteva instalații din Australia, Italia, UK, Spania și Japonia.
Și înc-o dată spunem: fie spotul cât de fain, nothing beats real world experiences!






The First Ad Worth Reading to the End @Actes Sud x Change
În Paris, pentru probabil prima dată în istorie, oamenii pot citi o carte întreagă pe un billboard.
Se întâmplă chiar la inițiativa editurii, apropo de discuția care alimentează rețelele sociale mioritice zilele astea în legătură cu filmul „Cravata Galbenă”, a cărui echipă de producție cere cenzurarea unei recenzii publicate într-o revistă de liceeni din Iași pe motiv de spoilere!

sursă foto: Little Black Book
Love ‘Em to Death @Jet Puffed Marshmallows x GUT Miami
Și-n final, ceva mildly disturbing și la fel de awesome se întâmplă pe Sphere, în Las Vegas, unde o (un?) marshmallow te anunță că ar face orice pentru tine. Burning to death included.
As always, suntem oricând bucuroși să auzim de la tine ce ți-a plăcut săptămâna asta, ce ți-ar plăcea să citești aici, sau să ne trimiți și tu campaniile cool pe care le vezi sau la care lucrezi. Ne găsești la thescoop@wink.ro și suntem chiar simpatici, pinky promise.
Iar dacă nu ne auzim încă pe e-mail, poate ar fi timpul să ducem prietenia la următorul nivel, ce zici? 👇🏻