14 noiembrie

‘Tis the season: the weird, the wonderful, the wacky

Disney ne încălzește sufletele, de care se ocupă apoi fără milă PETA, o aplicație de language learning vorbește urât pe billboards din New York, iar Mando încurajează bărbații să-și înfrunte problemele head-on.

This week's specials

hot&not

Don’t Mask It, Mando It @Mando x MIRIMAR

Începem cu o reclamă minunată de care sigur n-ai știut că ai nevoie și care nu are nevoie de descriere, și oricum cuvintele-s de prisos și nu am știut ce să scriem aici, dar a trebuit să scriem ceva, so here we are. 

50th Anniversary @Mr. Submarine x Quality Meats

Tot un fever dream – și-un buget aproape inexistent – îi face și pe oamenii de la Mr. Submarine să scoată nu mai puțin de 50 de spoturi, parte a campaniei aniversare de, you guessed it, 50 de ani.

Din ’70 încoace, Mr. Submarine a devenit un soi de local landmark în Chicago, faimos și pentru sendvișurile care-au supraviețuit invaziei Subway & the like, dar și datorită reclamelor nespus de caraghiose și, let’s face it, complet cringe pe care oamenii din Chicago le-au tot văzut la TV de atunci – cam așa ceva

Campania de aniversare folosește exact acest combo kitsch-cringe, pe care-l declină în fel și chip în 50 de spoturi completate de o variantă actualizată a celebrului jingle Mr. Submarine. 

Unele folosesc AI pentru a include protagoniștii reclamelor vechi, altele includ apariții surpriză ale unor figuri cunoscute din Chicago, iar câteva chiar folosesc reclame vechi ale altor branduri din Chicago, cum e ce vezi mai jos. 

Musai să vezi și originalul, marca Eagle Insurance, aici.

Ooh, s-a auzit în tot biroul când am dat play campaniei de Crăciun Disney de anul ăsta. Și nu doar pentru că asta se aude, oricum, toată ziua – pentru că OOH, get it?

Anyway, ca de obicei, Disney scoate una dintre cele mai bune campanii crăciunistice, iar asta nu-i de ici, de colo, mai ales după The Boy and The Octopus de anul trecut.

Campania a cuprins și-o activare digital OOH – Disney și-a invitat fanii din toată lumea să-și trimită propriile doodles, iar câteva dintre ele s-au văzut în timp real pe billboardurile din Times Square.

sursă foto: Disney 

Prea ne-am încălzit sufletele cu spotul Disney, așa că poftim un reality check.

Vine de la PETA UK, care ia toate clișeele specifice meselor de sărbători & flips them on their heads, ca să-ți arate lucrurile pe care alegi să nu le vezi.

O execuție cu un buildup excelent, și-o idee pe cât de puternică, pe atât de simplă – și în spot, și în execuțiile OOH.

Apropo, am dat startul Christmas ads round-up, articolul unde adunăm cele mai bune (ok, și una ne-bună, și da, e de la Coca-Cola) reclame crăciunistice de anul ăsta, go check it out: [live updates] Christmas ads round-up ’25

sursă foto: Campaign Brief

Un pic obraznică, un pic ridicolă, un pic riscantă și un pic mai mult exact ce trebuie.

Vorbim despre noua campanie TV marca BlueChew, un brand dedicat tratamentelor pentru disfuncție erectilă, compusă din 3 spoturi – dintre care niciunul nu menționează, efectiv, cele 2 cuvinte mult-temute.

În schimb, BlueChew schimbă perspectiva și discursul ultra medical către o abordare ceva mai creativă, folosind naratori (o pernă traumatizată, în Pillow Talk de mai jos), instrumente muzicale (în Better Sax – da da, sax) sau group chats, pentru o perspectivă feminină (în Group Chat). 

OOH of the week

Try a new language @Airlearn x Pufferfish

Încă ceva ce n-ai crezut vreodată că ai să vezi, courtesy of Airlearn, care umple New Yorkul cu kock, pussi și dik, într-o serie de execuții OOH care fac turul rețelelor de socializare, as expected. 

sursă foto: Airlearn 

Every tomato @Heinz x Heaven & Hell Shanghai 

The 15th National Games se întâmplă zilele astea în China, iar Heinz bifează o contextuală inspirată din cele 34 de sporturi incluse în competiție.

Campania OOH conectează roșiile folosite în produsele Heinz cu spiritul de competiție și dedicarea sportivilor într-o serie de 34 metafore vizuale, în care fiecare roșie reprezintă un sport diferit, de la baschet la gimnastică ritmică.

De-aici rezultă o serie de execuții super simpatice, care transformă ingredientul vedetă Heinz într-un suporter cel-puțin-atipic, iar Heinz reușește să se insereze frumos în conversație chiar și fără a sponsoriza efectiv evenimentul.

sursă foto: The Drum

bonus: Sakeru Gummy vs. Long Sakeru Gummy @Sakeru x Hakuhodo, 2017

Literalmente cea mai bună poveste de dragoste, spusă într-o serie de 11 reclame și premiată la Cannes cu un Silver Lion for Film în 2018.

Publicitatea nu a mai fost niciodată la fel.

As always, suntem oricând bucuroși să auzim de la tine ce ți-a plăcut săptămâna asta, ce ți-ar plăcea să citești aici, sau să ne trimiți și tu campaniile cool pe care le vezi sau la care lucrezi. Ne găsești la thescoop@wink.ro și suntem chiar simpatici, pinky promise.

Iar dacă nu ne auzim încă pe e-mail, poate ar fi timpul să ducem prietenia la următorul nivel, ce zici? 👇🏻

The SCOOP este newsletterul săptămânal care te ține la curent cu all-things-advertising: știri, noutăți, campanii & everything in between. Îl pregătim și distribuim colegilor din echipă, iar pentru că o mare parte din noutățile de acolo sunt demne de povestit și publicului larg, ne-am făcut curaj să-l scoatem în lume.

Altele în The Scoop

21 noiembrie

Creativity is dead, long live creativity!

Campania-manifest D&AD spune că tu ești de vină, nu AI-ul, Timothée Chalamet și A24 fac mișto de întâlnirile tale de …
4 noiembrie

Dulce, acrișor și ceva fermecător

Cu de toate și mai multe: sărbătorile vin cu mai mult AI decât ne-am dori, marca Coca-Cola, Jeep lansează două …
24 octombrie

OK, computer

Ediția cu mai multe întrebări și mai puține răspunsuri: Apple declară Mac originea ideilor mărețe, jaful de la McDonald’s concurează …
20 octombrie

ɘno of these things is not like the other

Nimic nu-i ceea ce pare: tabelul periodic de la The Ordinary sigur nu e al lui Mendeleev, Kevin din The …
10 octombrie

We made this the hard way

No more matcha și yoga cu capre, zice Asics poftindu-te la mișcare, Greenfield Natural Meat Co. face lucrurile așa cum …
3 octombrie

The whole picture

Chat GPT și Claude se bat în campanii de brand, Hornbach sărbătorește drama DIY, iar noul ambasador de brand Cheetos …