This week's specials
Get The SCOOP
hot¬
Family SUV @Jeep x Highdive
Prin 2023, un site/blog semi-obscur dedicat pasionaților de mașini declara Jeep Grand Wagoneer drept mașina cu cel mai mare… potențial romantic.
Articolul a ajuns și pe masa oamenilor de la Jeep, care-au cam știut exact ce să facă cu el.
În fine, nu ei neapărat – ar fi fost puțin cam riscant pentru brand. Așa că au adus-o pe comediana Iliza Shlesinger și-au creat această meta execuție care-o înfățișează propunând ideea boardului Jeep – super smart, if you ask us!
Wherever life goes @IKEA Sweden x Åkestam Holst NoA
Pare un moment bun, acum, să-ți arătăm și cea mai recentă campanie IKEA, căci dacă viața te face să-ți cumperi un Grand Wagoneer, sunt șanse mari să ai nevoie și de un pat dublu și/sau ceva pătuțuri pentru copii.
O idee minunat de simplă, cu posibilități aproape infinite de execuții. Unde mai pui că bifează, printre rânduri, momentele cheie de consum, fără a arăta efectiv produsele! 10/10.

surse foto: Creative Review & Åkestam Holst NoA
Wild thoughts @Jeep x Highdive
Încă una și mă duc, spune Jeep, care mai bifează încă o execuție surprisingly cool, de data asta pentru modelul Grand Cherokee.
Spunem surprisingly cool pentru că-i evident făcută cu AI and we’re not even mad about it!
Holidays are coming @Coca-Cola x WPP & Secret Level & Silverside AI
Printre Mariah care s-a terminat de dezghețat direct într-un parteneriat cu Sephora (It’s time!) și lansarea primelor campanii de Crăciun, holidays are coming indeed.
Doar că pentru Coca-Cola, they’re coming in faster and cheaper, căci primim și anul ăsta același spot făcut cu AI, de anul trecut – updated, ni se spune, care basically înseamnă că au scos toate cadrele cu oameni dubioși și-au adăugat câteva cu veverițe, cățeluși & co.
Conform oamenilor de la Cola, aproape 100 de oameni au lucrat la ce vezi mai jos (cam tot atâția ar fi fost implicați și înainte de AI), printre care și 5 specialiști AI care-au produs și rafinat peste 70.000 clipuri video.
Am mai dezbătut problema și anul trecut, când îți spuneam că în ciuda valului negativ de reacții, mai ales din partea industriei creative, spoturile cu AI au fost apreciate în cadrul testării System 1, o platformă de ad testing. Bine de știut că oamenii care au participat la testare nu au știut că urmăresc o reclamă făcută cu AI și nici nu au primit instrucțiuni să o compare cu originalul.
Rămâne de văzut care vor fi reacțiile și anul ăsta. Până una-alta, nu putem să nu fim puțin-mai-mult triști să vedem încă o dată real magic being replaced by AI.
Earworm @Shelter x Don’t Panic
Printre feel-good stories și branduri care descoperă brusc „magia Crăciunului” în tot felul de povești lacrimogene cu final fericit, organizația caritabilă Shelter vine să-ți arate că uneori, Crăciunul arată și așa.
O campanie cu un buget infinit mai mic, dar care reușește, cumva, să răsune mai sus și tare decât tot ce vezi în perioada asta de la de-alde Coca-Cola și alte branduri cu nume răsunătoare.
El Chollazo @KFC Spain x PS21
Nu ai nevoie decât de ceva mărunțiș ca să cumperi noul meniu KFC, iar dacă promoția nu era deja suficient de bună pentru oamenii din Spania, KFC vine să le arate și unde-l pot găsi.
În 4 spoturi, mai precis, pe care le vezi mai jos.
OOH of the week
World Pasta Day @Dolmio x T&P
Ce-s pastele fără sos, s-a întrebat Dolmio, și-apoi a decis să ne și arate.
Cu ocazia World Pasta Day la final de octombrie, brandul de sosuri pentru paste a lansat o campanie OOH pretty cheeky în Londra și Manchester care să arate, once and for all, că pastele fără sos sunt ca semințele fără coajă. Naked.

sursă foto: Little Black Book
Air raid alerts @UNICEF Finland
UNICEF aduce alertele aeriene din Ucraina în timp real pe billboardurile digitale din Helsinki.
Campania folosește live data, tehnologia care permite integrarea în campaniile digital OOH a oricăror date disponibile în timp real, împreună cu un trigger care declanșează execuțiile de fiecare dată când sirenele sună în 6 dintre cele mai populate orașe din Ucraina – adică de cam 20 de ori pe zi.
Efortul este susținut de companiile de media outdoor din Helsinki, care au donat spațiul publicitar, astfel încât campania se vede pe aproape toate suporturile outdoor digitale din oraș.
Red ballon takeover @HBO x Warner Bros.
Mii de baloane roșii au apărut peste noapte în marile orașe de peste tot din lume, în anticiparea premierei „IT: Welcome to Derry”, seria HBO bazată pe romanul din 1986 al lui Stephen King.
De parcă n-ar fi fost suficient de straniu, și-a făcut apariția și Pennywise, clovnul din Derry care se hrănește cu frica oamenilor, în special a copiilor: în Cappadocia, într-un balon cu aer cald, într-un yacht în New York, dar și sub forma unei instalații spooky dintr-o stație de metrou abandonată din Oslo.

sursă foto: Campaign Brief & Entertainment Wekkly
bonus: Catch Me If You Cannes @Zulu Alpha Kilo
Agenția de creație Zulu Apha Kilo lansează Catch me if you Cannes, un spot de self-promo creat pentru Strategy Agency of the Year, competiția anuală care premiază cele mai performante agenții canadiene.
Zulu Alpha Kilo înlocuiește clasicul self-promo suntem-diferiți-creativi-neînțeleși-și-totuși-super-premiați cu un take pe cât de îndrăzneț pe atât de real, căci am pierdut numărătoarea controverselor și campaniilor retrase anul acesta de la Cannes.
Videoul vine în continuarea spotului lansat în 2022, Left-Handed Mango Chutney, la fel de bun și adevărat și astăzi.
Silent repost.
As always, suntem oricând bucuroși să auzim de la tine ce ți-a plăcut săptămâna asta, ce ți-ar plăcea să citești aici, sau să ne trimiți și tu campaniile cool pe care le vezi sau la care lucrezi. Ne găsești la thescoop@wink.ro și suntem chiar simpatici, pinky promise.
Iar dacă nu ne auzim încă pe e-mail, poate ar fi timpul să ducem prietenia la următorul nivel, ce zici? 👇🏻