Atelier Spre și WINK te invită într-o altfel de călătorie, pe urmele orașului Iași

Cȃteva staţii de autobuz din Iași invită publicul într-o călătorie de redescoperire vizuală a unora dintre cele mai interesante piese de mobilier urban, clădiri, ornamente, feronerii și detalii de poveste ale orașului de altă dată și până azi.

Oraș

Iaşi

Format

Static

Media

Mobilier Stradal
04.04.2017

Spre Iași, într-o clipită este un proiect-concept realizat de WINK – compania ieșeană de publicitate out of home împreună cu Atelier Spre, un proiect de cartografiere urbană a Iaşului, prin care sunt ilustrate momente, locuri şi arhitecturi din oraş, alese anume pentru a-i reda farmecul uitat în tumultul cotidian.

Proiectul folosește drept instrument de comunicare cele mai moderne piese de mobilier urban: stațiile de transport în comun personalizabile, din portofoliul WINK.

Timp de 6 luni, mai multe refugii de călători, printre care Hotel Europa, Voinţa, Secţia 1, Rond Copou și G. Coșbuc, se vor prezenta sub forma unui program de expoziţie ce își propune activarea spaţiului public prin intervenţii temporare ce implică instalaţii, arhitectură şi ilustraţii cu caracter interactiv.

Atelier Spre este în primul rând o modalitate de a cunoaşte Iaşii, de a-i înţelege, de a-i apropia, de a-i însuşi. Relaţia unui arhitect cu oraşul este, dacă nu diferită, cel puţin particulară, aflându-se în postura de observator ce analizează, cântăreşte, măsoară, delimitează şi interpretează. Toate observaţiile recapătă contur şi formă prin ilustraţii, absolut necesare pentru a înţelege, dar mai ales pentru a comunica. Îmi doresc ca aceasta frumoasă colaborare cu WINK să devină o poartă către poveştile Iaşilor, către istoria construită a oraşului şi nu în cele din urmă un bilet de intrare într-o comunitate ce reflectă implicat asupra locurilor prin care trecem efemer, spune Tiberiu Teodor-Stanciu, iniţiatorul proiectului Atelier Spre.

Staţiile de transport public personalizate cu ajutorul WINK devin o interfaţă între călători şi oraşul mai puţin cunoscut ce ne invită, astfel, să-l descoperim la pași mărunți.

Ilustraţiile decupează obiectul de arhitectură de zgomotul vizual în care de obicei se află, veşnic printre fire, cabluri, ţevi, conducte, contoare, antene sau alte instalaţii şi improvizaţii ce dotează mediul construit. Odată decupat, subiectul ilustrat poate fi descoperit, privit, înţeles, dar nu pentru a-i îngheţa sensul, ci pentru a motiva parcugerea oraşului cu plăcerea de a descoperi, privi şi înţelege.

Proiectul demarat de WINK este o invitaţie adresată tuturor de a se bucura de oraşul invizibil, de oraşul rătăcit printre reclame, instalaţii şi trecători grăbiţi.

 

Despre Atelier Spre

Atelier Spre se poziţionează la intersecţia dintre signalistică, arhitectură şi grafică. Este înfiinţat în 2016 de Tiberiu Teodor-Stanciu, în prezent, arhitect cu umor şi intelect în echipa MIOLK. În prima etapă, proiectul vizează arhivarea grafică a oraşului Iaşi. În cea de a doua etapă, ilustraţiile rezultate vor anima hărţi de buzunar dedicate trecătorului aflat în căutarea ferestrelor, caselor, gardurilor, a locurilor şi momentelor care definesc oraşul.

Alte articole

Experiența 3D are loc în contextul lansării celui mai mare ecran digital din Cluj-Napoca, amplasat de IULIUS la intrarea principală din Iulius Mall și combină o serie de execuții pentru The Wall All-in-One și noile Galaxy Z Fold6 și Flip6, lansate în cadrul evenimentului Galaxy Unpacked.
Netflix a lansat la începutul lunii noul film original Beverly Hills Cop: Axel F printr-o activare 3D OOH executată de WINK după un concept Kubis.
Festivalul Beach, Please! desfășoară o campanie cu multiple execuții care integrează conținut dinamic adaptat și actualizat în timp real pe ecranele digitale din rețeaua WINK.
Un spot 3D semnat de WINK pentru Milka prinde viață pe fațada clădirii de birouri din intersecția Bulevardul Dacia și strada Mihai Eminescu din București.
O nouă activare 3D prinde viață pe billboardul Fairway din București, într-o campanie de sărbători pentru Sephora, marca WINK.
McDonald’s România a lansat la începutul lunii noua colecție de căni McCafé printr-o activare 3D şi conținut anamorfic, creată de WINK x Namogo şi realizată în colaborare cu agenția OMD.