Cum ar trebui să se vadă Crăciunul pe OOH

01.12.2021


It’s the most wonderful time of the year… pentru campanii creative interactive, care să ofere consumatorilor mai mult decât o experiență obișnuită cu OOH-ul. Ai fost cuminte anul ăsta? N-ai folosit triggerele de vreme, nici un cod QR, nici măcar o butaforie?

60% of US consumers start their Christmas shopping before December. (Statista, 2020)

Dacă ai tresărit un pic la informația asta, e timpul să schimbi strategia! Haide să-ți povestim despre cele mai accesibile instrumente și mecanisme pe care le poți integra în campania ta de Crăciun, pentru a ieși din mulțime.

Tags

Christmas Countdown

Advent Calendar

Weather Trigger

QR Code

AR

Share

Countdown

Oamenii iubesc numărătorile inverse și sentimenul de expectanță pe care-l creează ideea că ceva inedit urmează să se întâmple. Dacă faci parte din marea majoritate a celor care încep pregătirile de Crăciun încă din luna noiembrie, înseamnă că aștepți Sărbătorile cu nerăbdare și ți-ar fi mai ușor să țină altcineva socoteala timpului pentru tine. Anul trecut, noi am numărat zilele până la Revelion alături de călcătoria Collars.



Advent Calendar

On the first day of December my fav’ brand gave to me…

O prăjiturică, o cutie cu bunătăți sau un gând bun? Se poate. Uite stația Advent Calendar realizată împreună cu agenția Subsign și Cuptorul Moldovencei, în 2019.


middlePhoto


Și acum imaginează-ți cum ar fi să fii în stație și să miroase a turtă dulce...


Butaforii pe postere digitale

De la jucării, spiriduși ori cutii poștale cu destinația Polul Nord, la orice poți să-ți mai imaginezi că ar da bine pe un poster digital îmbrăcat de sărbătoare. O butaforie poate fi micul artificiu, dar de efect, care să completeze campania ta pe digital OOH. Ecranul se transformă astfel într-un personaj sau obiect cu însemnătate, și nu rămâne în ochii consumatorului doar un canal de publicitate.


middlePhoto

Warner Bros., Kinetic & JCDecaux UK, lansare Detective Pikachu


QR CODE

Studiile arată așa:

- Prezenţa unui QR code într-o campanie pe OOH întărește mesajul call-to-action cu 15%.

- 40% dintre consumatori au declarat că sunt interesați să afle despre campanii și promoții prin intermediul codului QR.

- Pandemia a crescut interesul pentru experiențele touch free. 43% dintre consumatori s-au orientat spre aplicații contactless, tap-to-pay.

- 31% dintre consumatori preferă achizițiile prin cod QR.

- Când vine vorba de AR, gen Z, Millennials și cei din zone urbane aglomerate sunt mai deschiși să primească mesaje de vânzare prin intermediul AR.


shopping app Klarna & creative agency Thinkerbell


Sigur în termeni de igienă, rapid în termeni de accesare a informației, flexibil în termeni de adaptare la experiențe touch free, precis în monitorizare, codul QR este instrumentul cheie pentru campaniile de vânzare sau informare – „cheie”, căci este puntea de legătură între mesajul campaniei și restul acțiunilor care o completează.

În plus, codul QR oferă posibilitatea de a monitoriza și evalua foarte ușor interesul consumatorilor pentru reclamă.


Weather Trigger

Baby, is it cold outside?

Spune-le. Și de ce nu, arată-le! Astfel, nu comunici consumatorului doar despre produse și servicii, ci integrezi în mesajul tău informații utile și devii cu adevărat și în timp real, un personaj activ în viața orașului.


Le Billboard Météo, agenția CLM BBDO pentru brandul La Redoute


Augumented Reality

Puțină magie folosind realitatea augmentată și un call-to-action de nerefuzat, și ai creat o experiență inedită pentru consumatori! Cui nu i-ar plăcea să pășească în stație ca în Winter Wonderland ori să urmărească sania Moșului când pierde vremea la semafor?


middlePhoto

Covent Garden în parteneriat cu Blippar & Hearst Magazines UK


Și nu în ultimul rând...

nu uita să folosești OOH-ul pentru a da voce brandului tău în comunitate.

În 2019, Colegiul Richard Wurmbrand și Școala Seven Hills au stimulat și încurajat creativitatea copiilor printr-o campanie specială de Crăciun. 20 de elevi din clasele pregătitoare și I-IV, s-au bucurat să își vadă felicitările desenate de Crăciun, dincolo de porțile școlii, pe posterele digitale din mall.


middlePhoto



Fie că mergi pe rețeta simplă, fie că alegi să-ți completezi campania cu unul dintre mecanismele de mai sus, nu uita: nici măcar Moșul nu te vrea cuminte pe OOH. Vezi ce te atrage și poți aplica anul ăsta în campania ta și ce-ți pui pe bucket list pentru strategia de la anul. Grăbește-te, căci până la Crăciun mai sunt... *click aici*